Górne menu wyboru

Dolne menu wyboru - dla uczniów, rodziców oraz dokumenty">


PLAN LEKCJI

DZWONKI

ZASTĘPSTWA

DZIENNIK ELEKTRONICZNY

ARCHIWUM

SPRAWA DLA DYREKTORA

SPRAWA DLA SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

LISTA ARTYKUŁÓW DLA - KINOSZKOŁA

Strona 1 z 2
2018-04-26
grafika dla - KINOSZKOŁA

KOLEJNE SPOTKANIE W KINOSZKOLE

W środę, 25 kwietnia, uczniowie klasy Ia oraz grupa etyki uczestniczyli w warsztatach dotyczących wpływu religii na nasze życie oraz obejrzeli film pt. "Chata" w reżyserii Stuarta Hazeldine’a. 

Tekst opowiada o zrozpaczonym ojcu, który po stracie córki spotyka się z Bogiem. Stwórca próbuje udzielić mężczyźnie pomocy, bohater uczestniczy w swoistej sesji terapeutycznej. Warsztaty cieszyły się ogromnym zainteresowaniem młodzieży. 

Aleksandra Pechta, kl. I A

2017-11-26
grafika dla - KINOSZKOŁA

KINOSZKOŁA – NOWY SEZON

Kolejny rok szkolny i kolejne spotkanie KinoSzkołą z cyklu „Filmowe drogowskazy”. Tym razem na warsztacie film „Pokot” w rez. A. Holland, tekst szczególny, poruszający problem współistnienia w świecie jednostek, różnie patrzących na nasze otoczenie, odmiennie pojmujących relacje człowiek - natura. Film poprzedziła prelekcja, którą wygłosił Pan Janusz Niedbał.

Janina Duszejko, główna bohaterka filmu, to emerytowana inżynierka, miłośniczka astrologii i wegetarianka. Kiedyś budowała mosty na Bliskim Wschodzie, dziś mieszka samotnie w Sudetach. Pewnej zimowej nocy odnajduje ciało swojego sąsiada, kłusownika. Okoliczności śmierci mężczyzny są niezwykle tajemnicze, gdyż jedyne ślady, które znajdowały się wokół jego domu, to odciski racic saren. Duszejko rozpoczyna własne śledztwo i prowadzi widza przez świat piękna natury, przyjaźni pomieszanej z okrucieństwem i złem. Obraz A. Holland to filmowa adaptacja głośnej książki Olgi Tokarczuk „Prowadź swój pług przez kości umarłych”.

W spotkaniu, które odbyło się 15 listopada w Miejskim Domu Kultury, wzięła udział klasa IA oraz uczniowie uczęszczający na etykę. Stanowiło ono wstęp do warsztatów poświęconych relatywizmowi moralnemu i podstawowym pojęciom z zakresu ekoetyki, które odbyły się w I LO. Zajęcia poprowadziła prof. Anna Piotrowska. 

grafika dla - KINOSZKOŁA grafika dla - KINOSZKOŁA grafika dla - KINOSZKOŁA
grafika dla - KINOSZKOŁA grafika dla - KINOSZKOŁA
2017-03-17
grafika dla - KINOSZKOŁA

KINOSZKOŁA KOLEJNY RAZ

Ksenofobia, nazizm, fanatyzm - o tych pojęciach i związanych z nimi problemach dyskutowała grupa etyki, która ponownie uczestniczyła w projekcie KINOSZKOŁA "Filmowe drogowskazy". O tych trudnych zagadnieniach mówiła młodzieży pani dr Joanna Zabłocka - Skorek, autorka całego przedsięwzięcia. Uczestnicy spotkania dyskutowali o ludzkich postawach, o powodach nienawiści, o prawie do wolności i bezpieczeństwa każdej jednostki, o lęku przed innością, który powoduje skrajne zachowania. Dopełnieniem całego warsztatu była projekcja filmu "Combat girls. Krew i honor" w reż. Davida Wnendta, tekstu bezkompromisowego, który realistycznie pokazuje ruch neonazistów. Fil D. Wnendta to studium nienawiści i przemocy w czystej postaci ze szczególnym uwzględnieniem pierwiastka kobiecego.

A.P. 

2017-02-16
grafika dla - BYCIE MATKĄ..., CZYLI KOLEJNE SPOTKANIE W KINOSZKOLE

BYCIE MATKĄ..., CZYLI KOLEJNE SPOTKANIE W KINOSZKOLE

Macierzyństwo… Społeczna rola kobiety… Topos Matki Polki… to problemy, które poruszono podczas kolejnego spotkania w ramach przedsięwzięcia KINOSZKOŁA. Tym razem grupa etyki obejrzała film „Bejbi blues” w reż. Katarzyny Rosłaniec i wysłuchała prelekcji dra Marcina Skorka. 

Temat okazał się interesujący, o czym świadczyły reakcje młodzieży zgromadzonej na sali kinowej. Tekst dosyć mocno dotyka funkcjonowania młodej dziewczyny we współczesnym świecie. Dziewczyny, która opuszczona przez wszystkich zdolna jest do moralnie nagannego czynu. Natalia jednak nie dostrzega zła, które wyrządziła. Tkwiąca we własnym świecie nie potrafi poradzić sobie z rolą mamy, z którą rzekomo początkowo się godzi. 

„Bejbi blues” to film dotykający wielu problemów, ale bez ich głębszej analizy, raczej z twardym, realistycznym oglądem sytuacji. Postacie to galeria stereotypów, ludzi niedojrzałych, bezradnych i samotnych…, a to przecież tylko dzieci…

A.P. 

2017-01-13
grafika dla - BLASKI I CIENIE MIŁOŚCI...

BLASKI I CIENIE MIŁOŚCI...

Czym jest miłość? Jak należy pielęgnować to najpiękniejsze uczucie? Czy łatwo zbudować wieloletni związek? Na jakich wartościach się opiera? Nad takimi zaganieniami zastanawiała się grupa etyki w Miejskim Domu Kultury podczas kolejnego spotkania w ramach programu KinoSzkoła. Warsztaty poprowadził dr Marcin Skorek. Następnie młodzież obejrzała film "W cieniu miłości" w reż. Felixa van Groeningena, filmową adaptację sztuki Johana Haldenbergha "The Broken Circle Breakdown Featuring the Cover - Ups of Alabama", który jednocześnie wcielił się w rolę głównego bohatera, Didera. Film to historia związku dwojga ludzi, którzy zostana poddani próbie - muszą zmierzyć się z tragedią - śmiercią swojej córki, która pokaże im, jak ważne jest poświęcenie i odpowiedzialność, pojęcia, których główni bohaterowie nigdy tak naprawdę nie rozumieli. 

A.P. 

2016-12-12
grafika dla - NOWA STRONA

GŁOS W SPRAWIE WOLNOŚCI, czyli kolejne spotkanie w KinoSzkole

W poniedziałek, 12 grudnia, grupa etyki po raz kolejny uczestniczyła w warsztatach w ramach projektu KinoSzkoła. Tym razem dotyczyły one pojęcia wolności i różnych jej aspektów we współczesnym świecie. Młodzież obejrzała film D.G. Ergüven „Mustang”, który posłużył jako ilustracja powyższego problemu. Zajęcia poprowadził dr Marcin Skorek, który zebranych wprowadził w tematykę wolności i jej postrzegania w różnych krajach, ze szczególnym uwzględnieniem Turcji, w której rozgrywa się akcja filmu „Mustang”.

Tekst D.G. Ergrüven to hołd złożony młodości i wolności, przejmująca opowieść o siostrzanych relacjach, o wchodzeniu w dorosłość oraz o pragnieniu wolności i  niezależności, które w niektórych krajach nadal pozostają w sferze marzeń.

A.P. 

2016-11-26
grafika dla - KOLEJNE SPOTKANIE W PROJEKCIE „KinoSzkoła”

KOLEJNE SPOTKANIE W PROJEKCIE „KinoSzkoła”

W minioną środę, 23 listopada, grupa etyki ponownie uczestniczyła w spotkaniu w ramach projektu KinoSzkoła (cykl profilaktyczno – społeczny: „Filmowe drogowskazy”) w Miejskim Domu Kultury w Radomsku. Tym razem młodzież obejrzała film Asifa Kapadii „Amy” (2015). To nieznana historia wielkiej gwiazdy Amy Winehouse – błyskotliwej dziewczyny, obdarzonej wyjątkowym talentem, która w rekordowo krótkim czasie osiągnęła szczyty sławy. Film został stworzony z nieznanych dotąd materiałów, ujęć, wyznań najbliższych. 

Uczniowie najpierw wzięli udział w warsztatach, które poprowadził Adam Andrysek, doktorant w Instytucie Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych Uniwersytetu Śląskiego, a potem w projekcji filmu. Tekst kultury stał się pretekstem do rozważań na temat jednostki obdarzonej talentem, która mierzy się z presją otoczenia, uzależnieniami, mediami oraz niewłaściwymi ludźmi, którzy stanęli na jej drodze. 

Kolejne spotkanie już w grudniu!

A.P. 

MDK PROJEKT KINOSZKOŁA
OFICJALNA STRONA PROJEKTU

Strona 1 z 2

KOMUNIKATY...

2019-02-09
2019-02-08

Dzień Języka Ojczystego

Ponieważ Dzień Języka Ojczystego przypada 21 lutego, czyli podczas ferii, będziemy go świętować w piątek 1 marca.

Zgodnie z ustaleniami Rady Samorządu Uczniowskiego w tym dniu przebieramy się za bohaterów szkolnych lektur. Oto lista utworów wylosowanych przez poszczególne klasy:

  • I F - mitologia;
  • I C - Sofokles "Król Edyp";
  • I E - "Dzieje Tristana i Izoldy";
  • I B - W. Szekspir "Makbet";
  • I D2 - A. Mickiewicz "Dziady" cz. II;
  • II D - A. Mickiewicz "Dziady" cz. III;
  • I D1 - A. Fredro "Zemsta";
  • II E - J. Słowacki "Kordian";
  • II F - A. Mickiewicz "Pan Tadeusz";
  • II A - F. Dostojewski "Zbrodnia i kara";
  • II C - B. Prus "Lalka";
  • III B - S. Wyspiański "Wesele";
  • III E - J. Conrad "Jądro ciemności";
  • III D - W. Reymont "Chłopi";
  • III F - S. Żeromski "Przedwiośnie";
  • III C - W. Gombrowicz "Ferdydurke".

Jest to też kolejność prezentacji. Przypominamy, że każda klasa przygotowuje podkład muzyczny do swojego występu, a informacje na ten temat trzeba przesłać na adres Samorządu Uczniowskiego (link: SPRAWA DLA SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO na stronie szkoły, wśród zakładek z planem lekcji i zastępstwami).

W razie jakichkolwiek pytań związanych z organizacją DJO też można pisać pod ten adres.

Najlepsi wygrywają tort - w tym roku Samorząd ufunduje dwie takie nagrody :)

2019-02-05

PISZ, CZYTAJ, INTERPRETUJ!

ZBIGNIEW HERBERT – KARL DEDECIUS – PETER DALE SCOTT

Lubisz poezję, dołącz do nas!

Chcesz obcować z poezją współczesną w języku ojczystym, chcesz poznać pracę tłumaczy anglo – i niemieckojęzycznych, chcesz poznać swe umiejętności interpretatorskie, wstąp do klubu „A MY POEZJI TAK”.

ZAPRASZAMY!!!

Regulamin klubu „A MY POEZJI TAK”

  • Młodzież pracuje w trzech sekcjach (języka polskiego, języka angielskiego i języka niemieckiego). Uczeń może przestąpić do prac w każdej z nich lub wybrać sobie dowolną/dowolne.
  • Podczas zajęć młodzież zajmuje się jednym z zaproponowanych utworów. Pierwsza faza obejmuje wniknięcie w przesłanie poetyckie i dodatkowo zapoznanie się z kunsztem translatorskim w sekcjach. Wynikiem tych zabiegów będą odbywające się co trzy tygodnie happeningi, podczas których uczniowie dokonują interpretacji wybranych tekstów.
  • Uczniowie samodzielnie wybierają formę interpretacji:
    1. indywidualne czytanie oryginału lub tłumaczenia (co trzy tygodnie),
    2. prezentację multimedialną przygotowaną w programie PowerPoint/Prezi (pracę można opracować indywidualnie lub w parach – termin do 31 marca),
    3. obraz na papierze w formacie nie większym niż A1 – termin do 31 marca,
    4. refleksje pisemne w języku polskim dot. tekstu Z. Herberta – termin do 31 marca.
  • Tydzień przed happeningiem młodzież konsultuje efekty swoich prac z nauczycielami - koordynatorami (w zależności od sekcji). Co trzy tygodnie będą odbywać się happeningi, podczas których zostaną zaprezentowane najlepsze interpretacje.
  • Wszystkie formy interpretacji zostaną ocenione przez organizatorów. Na najlepszych interpretatorów czekają dyplomy uznania i nagrody, które zostaną wręczone podczas zakończenia przedsięwzięcia. W przypadku prezentacji multimedialnych najlepszą wytypuje młodzież. Drogą elektroniczną będą wybierać najciekawsze. W przypadku uzyskania tej samej liczby punktów o wyborze najlepszych zdecydują organizatorzy.

Organizatorzy:
Iwona Bałazińska - opiekun sekcji języka niemieckiego
Elżbieta Ozga - opiekun sekcji języka angielskiego
Anna Piotrowska - opiekun sekcji języka polskiego

2019-01-27

KOMUNIKAT

Mamy dla Was świetną wiadomość! Od dzisiaj, przebywając na terenie szkoły możecie używać naszego geofiltra na Snapchacie!

PROJEKTY...

DNI KINA - INFORMACJE Projekt Cyfrowobezpieczni.pl – Bezpieczna Szkoła Cyfrowa Bieg na orientację
Projekt Comenius GIODO Dzieciom e-Twinning
DYSKUSYJNE KLUBY EDUKACYJNE
KONKURS MATEMATYCZNY POKOMAT Dołączyliśmy do społecznej kampanii - Cała Polska czyta dzieciom WSPÓŁPRACA Z BETEL
TYDZIEŃ ZDROWIA

PATRONAT

Uniwersytet Łódzki
Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie
Politechnika Częstochowska

PARTNERZY SZKOŁY

Logo Archiwum Karla Dedeciusa Logo Uniwersytetu Europejskiego we Frankfurcie

Społeczna Akademia Nauk w Radomsku

SPONSORZY

Sponsor - Fabryka mebli giętych FAMEG Sponsor - Bieg na orientacje

CERTYFIKATY

Dyplom Dzień Przedsiębiorczości Certyfikat edukacji patriotycznej Młoda krew ratuje życie Dyplom Dzień Przedsiębiorczości 2018 Certyfikat edukacji patriotycznej Certyfikat - Cambridge English
Szkoła promująca zdrowie
  • Przejdź do Biuletynu Informacji Publicznej
  • Przejdź do strony Strostwa Powiatowego w Radomsku
  • Nasz kanał na portalu Youtube.com
  • Nasz profil na Facebook
  • Nasz profil na Instagramie
Stopka strony
I Liceum Ogólnokształcące im. Feliksa Fabianiego w Radomsku
2011 - 2019

Polityka prywatności