Górne menu wyboru

Dolne menu wyboru - dla uczniów, rodziców oraz dokumenty">


PLAN LEKCJI

DZWONKI

ZASTĘPSTWA

DZIENNIK ELEKTRONICZNY

ARCHIWUM

SPRAWA DLA DYREKTORA

SPRAWA DLA SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

LISTA ARTYKUŁÓW DLA - ETWINNING

Strona 1 z 1
2018-06-18

PROJEKT WŁOSKOJĘZYCZNY W I LO

W roku szkolnym 2017/2018 był realizowany projekt włoskojęzyczny na platformie eTwinning pomiędzy I Liceum Ogólnokształcącym im. F. Fabianiego w Radomsku, a szkołą włoską z Treviso. W projekcie wzięli udział uczniowie z pierwszej klasy matematyczno-fizycznej (1A) z I Liceum Ogólnokształcącego im. F. Fabianiego w Radomsku oraz trzecie i czwarte klasy biotechnologiczno – medyczne ze szkoły średniej z Treviso we Włoszech. 

Projekt Due Paesi – una Madonna (Dwa kraje – jedna Matka Boska) dotyczył zaprezentowania sanktuariów położonych w pobliżu Treviso we Włoszech oraz w pobliżu Radomska (Jasna Góra w Częstochowie oraz Leśniów k. Żarek). W finalnym efekcie powstał film video prezentujący naprzemiennie wybrane sanktuaria włoskie oraz polskie, na którym uczniowie wystąpili w roli lektorów języka włoskiego, film zawiera również napisy w języku angielskim. Celem projektu było poznanie historii wybranych sanktuariów, ich wpływu na świadomość religijną Polaków oraz Włochów, ukazanie jedności religijnej obu krajów, a przede wszystkim pogłębienie wiedzy na temat kultury, sztuki, zwyczajów obu krajów. 

Anita Wieczorek

2014-05-06

WIĘCEJ O PROJEKCIE

grafika dla - eTwinning

„Gusta i kolory”

W ramach języka francuskiego, współpraca na platformie e-twinning trwa od 2011 roku i rozpoczęła się współpracą z liceum w Saint-Brieuc w Bretanii. Młodzież pracowała nad tematem „Les goûts et les couleurs” („Gusta i kolory”). W trakcie zajęć dodatkowych rozwijano poszczególne zagadnienia związane z projektem - literatura, kultura, tradycje, na bieżąco wymieniano korespondencję z uczniami z Francji. Ponieważ na zajęciach poruszano często kwestie związane z literaturą i sztuką, w prace nad projektem zaangażowali się również nauczyciele języka polskiego: p. Anna Pędziwiatr, p. Anna Piotrowska i p. Ewa Ociepa. 

Anna Jędrzejczyk

„Geografia smaków” / „Ja, jako obywatel Europy”

Kolejnymi szkołami partnerskimi były licea: La Closerie w Saint – Quay - Portrieux we Francji oraz Costesti w Rumunii. Z Francuzami pracowaliśmy nad tematem „Géographie des goûts” - „Geografia smaków”, natomiast z uczniami ze szkoły w Rumunii – „Moi, l'euro - citoyen” - „Ja, jako obywatel Europy”. Projekty opierały się na korespondencji między uczestnikami oraz pracy na „Twinspace” - stronie projektu. Pod koniec kwietnia 2013 udało się zorganizować spotkanie na czacie i kilku uczniów miało możliwość bezpośredniego komunikowania się z osobami z Rumunii. Projekty pozwoliły przybliżyć uczniom tradycje, zwyczaje oraz kulturę krajów, w których mieszczą się szkoły partnerskie.

Anna Jędrzejczyk

"Literatura bez granic"

Projekt zakłada współpracę między szkołami średnimi z Chorwacji, Czech, Słowacji i Polski. Porozumiewamy się w językach narodowych, bo przedsięwzięcie ma dotyczyć właśnie języków słowiańskich. Angielski traktujemy pomocniczo, gdy inne drogi porozumienia zawiodą. Zadaniem każdego z maksymalnie dziesięcioosobowych zespołów było przygotowanie adaptacji wybranego i związanego z kulturą danego kraju dzieła literackiego. Nasze filmy były nieme, a uczestnicy z innych szkół mieli je zinterpretować. Teraz jesteśmy w trakcie opracowywania słowników do filmów. Polską grupę tworzy sześć uczennic klasy humanistycznej. Praca nad projektem uczy kreatywności, ale przede wszystkim sprawia dużo radości i daje satysfakcję.

Katarzyna Łągiewka

„Kultura – otwarte drzwi świata”

Obecnie młodzież z klasy II B i IIE rozpoczyna współpracę ze szkołą z Rumunii w ramach projektu La culture - la porte ouverte du monde (Kultura - otwarte drzwi świata). Głównym celem projektu jest ukazanie, jak ważną rolę na całym świecie odgrywa kultura, sztuka, literatura, muzyka. Poza przygotowaniem pierwszych listów, młodzież pracuje także nad prezentacjami dotyczącymi miejsc i wydarzeń związanych z kulturą w naszym regionie. Mamy nadzieję, że projekt ten będzie punktem wyjścia do wymiany z liceum Costesti. 

Należy podkreślić, że do każdego z wymienionych projektów dołączały się szkoły z innych krajów europejskich, co czyniło naszą współpracę jeszcze bardziej interesującą. Warto zobaczyć certyfikaty obrazujące zakres naszych działań.

Anna Jędrzejczyk

grafika dla - eTwinning grafika dla - eTwinning grafika dla - eTwinning
grafika dla - eTwinning
Strona 1 z 1

KOMUNIKATY...

2019-02-09
2019-02-08

Dzień Języka Ojczystego

Ponieważ Dzień Języka Ojczystego przypada 21 lutego, czyli podczas ferii, będziemy go świętować w piątek 1 marca.

Zgodnie z ustaleniami Rady Samorządu Uczniowskiego w tym dniu przebieramy się za bohaterów szkolnych lektur. Oto lista utworów wylosowanych przez poszczególne klasy:

  • I F - mitologia;
  • I C - Sofokles "Król Edyp";
  • I E - "Dzieje Tristana i Izoldy";
  • I B - W. Szekspir "Makbet";
  • I D2 - A. Mickiewicz "Dziady" cz. II;
  • II D - A. Mickiewicz "Dziady" cz. III;
  • I D1 - A. Fredro "Zemsta";
  • II E - J. Słowacki "Kordian";
  • II F - A. Mickiewicz "Pan Tadeusz";
  • II A - F. Dostojewski "Zbrodnia i kara";
  • II C - B. Prus "Lalka";
  • III B - S. Wyspiański "Wesele";
  • III E - J. Conrad "Jądro ciemności";
  • III D - W. Reymont "Chłopi";
  • III F - S. Żeromski "Przedwiośnie";
  • III C - W. Gombrowicz "Ferdydurke".

Jest to też kolejność prezentacji. Przypominamy, że każda klasa przygotowuje podkład muzyczny do swojego występu, a informacje na ten temat trzeba przesłać na adres Samorządu Uczniowskiego (link: SPRAWA DLA SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO na stronie szkoły, wśród zakładek z planem lekcji i zastępstwami).

W razie jakichkolwiek pytań związanych z organizacją DJO też można pisać pod ten adres.

Najlepsi wygrywają tort - w tym roku Samorząd ufunduje dwie takie nagrody :)

2019-02-05

PISZ, CZYTAJ, INTERPRETUJ!

ZBIGNIEW HERBERT – KARL DEDECIUS – PETER DALE SCOTT

Lubisz poezję, dołącz do nas!

Chcesz obcować z poezją współczesną w języku ojczystym, chcesz poznać pracę tłumaczy anglo – i niemieckojęzycznych, chcesz poznać swe umiejętności interpretatorskie, wstąp do klubu „A MY POEZJI TAK”.

ZAPRASZAMY!!!

Regulamin klubu „A MY POEZJI TAK”

  • Młodzież pracuje w trzech sekcjach (języka polskiego, języka angielskiego i języka niemieckiego). Uczeń może przestąpić do prac w każdej z nich lub wybrać sobie dowolną/dowolne.
  • Podczas zajęć młodzież zajmuje się jednym z zaproponowanych utworów. Pierwsza faza obejmuje wniknięcie w przesłanie poetyckie i dodatkowo zapoznanie się z kunsztem translatorskim w sekcjach. Wynikiem tych zabiegów będą odbywające się co trzy tygodnie happeningi, podczas których uczniowie dokonują interpretacji wybranych tekstów.
  • Uczniowie samodzielnie wybierają formę interpretacji:
    1. indywidualne czytanie oryginału lub tłumaczenia (co trzy tygodnie),
    2. prezentację multimedialną przygotowaną w programie PowerPoint/Prezi (pracę można opracować indywidualnie lub w parach – termin do 31 marca),
    3. obraz na papierze w formacie nie większym niż A1 – termin do 31 marca,
    4. refleksje pisemne w języku polskim dot. tekstu Z. Herberta – termin do 31 marca.
  • Tydzień przed happeningiem młodzież konsultuje efekty swoich prac z nauczycielami - koordynatorami (w zależności od sekcji). Co trzy tygodnie będą odbywać się happeningi, podczas których zostaną zaprezentowane najlepsze interpretacje.
  • Wszystkie formy interpretacji zostaną ocenione przez organizatorów. Na najlepszych interpretatorów czekają dyplomy uznania i nagrody, które zostaną wręczone podczas zakończenia przedsięwzięcia. W przypadku prezentacji multimedialnych najlepszą wytypuje młodzież. Drogą elektroniczną będą wybierać najciekawsze. W przypadku uzyskania tej samej liczby punktów o wyborze najlepszych zdecydują organizatorzy.

Organizatorzy:
Iwona Bałazińska - opiekun sekcji języka niemieckiego
Elżbieta Ozga - opiekun sekcji języka angielskiego
Anna Piotrowska - opiekun sekcji języka polskiego

2019-01-27

KOMUNIKAT

Mamy dla Was świetną wiadomość! Od dzisiaj, przebywając na terenie szkoły możecie używać naszego geofiltra na Snapchacie!

PROJEKTY...

DNI KINA - INFORMACJE Projekt Cyfrowobezpieczni.pl – Bezpieczna Szkoła Cyfrowa Bieg na orientację
Projekt Comenius GIODO Dzieciom e-Twinning
DYSKUSYJNE KLUBY EDUKACYJNE
KONKURS MATEMATYCZNY POKOMAT Dołączyliśmy do społecznej kampanii - Cała Polska czyta dzieciom WSPÓŁPRACA Z BETEL
TYDZIEŃ ZDROWIA

PATRONAT

Uniwersytet Łódzki
Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie
Politechnika Częstochowska

PARTNERZY SZKOŁY

Logo Archiwum Karla Dedeciusa Logo Uniwersytetu Europejskiego we Frankfurcie

Społeczna Akademia Nauk w Radomsku

SPONSORZY

Sponsor - Fabryka mebli giętych FAMEG Sponsor - Bieg na orientacje

CERTYFIKATY

Dyplom Dzień Przedsiębiorczości Certyfikat edukacji patriotycznej Młoda krew ratuje życie Dyplom Dzień Przedsiębiorczości 2018 Certyfikat edukacji patriotycznej Certyfikat - Cambridge English
Szkoła promująca zdrowie
  • Przejdź do Biuletynu Informacji Publicznej
  • Przejdź do strony Strostwa Powiatowego w Radomsku
  • Nasz kanał na portalu Youtube.com
  • Nasz profil na Facebook
  • Nasz profil na Instagramie
Stopka strony
I Liceum Ogólnokształcące im. Feliksa Fabianiego w Radomsku
2011 - 2019

Polityka prywatności