Górne menu wyboru

Dolne menu wyboru - dla uczniów, rodziców oraz dokumenty">


PLAN LEKCJI

DZWONKI

ZASTĘPSTWA

HOT-SPOT

ARCHIWUM

SPRAWA DLA DYREKTORA

SPRAWA DLA SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
2009-11-09

Program Comenius jest skierowany do:

  • uczniów korzystających z edukacji szkolnej do końca szkoły średniej;
  • szkół określonych przez państwa członkowskie;
  • nauczycieli i pozostałego personelu tych szkół;
  • stowarzyszeń, organizacji non profit, organizacji pozarządowych i przedstawicieli podmiotów związanych z oświatą szkolną;
  • osób oraz podmiotów odpowiedzialnych za organizację i realizację oświaty i edukację na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym;
  • ośrodków badawczych i podmiotów zajmujących się kwestiami uczenia się przez całe życie;
  • szkół wyższych;
  • podmiotów oferujących usługi w zakresie doradztwa zawodowego i poradnictwa, związane z jakimkolwiek aspektem uczenia się przez całe życie.

Cele szczegółowe Programu Comenius:

  • rozwijanie wśród młodzieży i kadry nauczycielskiej wiedzy o różnorodności kultur i języków europejskich oraz zrozumienia jej wartości;
  • pomaganie młodym ludziom w nabyciu podstawowych umiejętności i kompetencji życiowych niezbędnych dla rozwoju osobistego, przyszłego zatrudnienia i aktywnego obywatelstwa europejskiego.

Cele operacyjne Programu Comenius:

  • poprawa pod względem jakościowym i ilościowym mobilności, w której uczestniczą uczniowie i kadra nauczycielska z  różnych państw członkowskich;
  • poprawa pod względem jakościowym i ilościowym partnerstw pomiędzy szkołami z różnych państw członkowskich, tak aby objąć wspólnymi działaniami oświatowymi w okresie trwania programu przynajmniej 3 miliony uczniów;
  • zachęcanie do nauki nowożytnych języków obcych;
  • wspieranie tworzenia innowacyjnych i opartych na TIK treści, usług, metodologii uczenia oraz praktyk w zakresie uczenia się przez całe życie;
  • wzmacnianie jakości i wymiaru europejskiego kształcenia nauczycieli;
  • wspieranie poprawy metod dydaktycznych i zarządzania.

Działania wspierane w ramach Programu Comenius:

a. Mobilność obejmująca:

  • wymianę uczniów i kadry;
  • mobilność w szkołach dla uczniów oraz staże w szkołach lub przedsiębiorstwach dla kadry nauczycielskiej;
  • uczestnictwo w szkoleniach dla nauczycieli i pozostałej kadry nauczycielskiej;
  • wizyty studyjne i przygotowawcze w ramach działań związanych z mobilnością, partnerstwem, projektami lub sieciami (również seminaria kontaktowe);
  • praktyki dla nauczycieli i przyszłych nauczycieli;

b. Tworzenie partnerstw:

  • pomiędzy szkołami w celu rozwijania wspólnych projektów oświatowych dla uczniów i ich nauczycieli;
  • pomiędzy instytucjami pełniącymi rolę lokalnej lub regionalnej władzy oświatowej w celu wzmacniania europejskiego wymiaru w edukacji, realizacji celów programuComenius, rozwijania struktur współpracy międzynarodowej, w tym przygranicznej a w konsekwencji wzbogacenia oferty edukacyjnej dla uczniów (Comenius Regio od 2009 roku).

c. Projekty wielostronne

d. Wielostronne sieci

e. Inne inicjatywy ukierunkowane na wspieranie celów Programu Comenius.

Kraje uczestniczące:

  • 27 krajów członkowskich Unii Europejskiej: Austria, Belgia, Bułgaria, Czechy, Cypr, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Węgry, Włochy, Wielka Brytania
  • kraje EFTA/EOG: Islandia, Liechtenstein, Norwegia
  • kraj kandydujący do członkostwa w Unii Europejskiej: Turcja.

Źródło: http://www.comenius.org.pl





Comenius Meeting
Friday 13th November 2009
Boiler Room at the Hidden Gardens, the Tramway, Glasgow

Present:

Renata Loeffler
Tomasz Wojtasik
Barbara Fischer
Kerstin Els
Daniela Wagner
Jim McDougall
Edgar Trotter
Susan Breckenridge
I Liceum Ogolnokszalcace im. Feliska Fabianiego
I Liceum Ogolnokszalcace im. Feliska Fabianiego
Hans-Sachs Gymnasium
Hans-Sachs Gymnasium
Hans-Sachs Gymnasium
Hutchesons' Grammar School
Hutchesons' Grammar School
Hutchesons' Grammar School
Minutes; SB

Matters arising:

  1. Welcome
    JMcD welcomed colleagues from our partner schools in Radomsko, Poland and Nurnberg, Germany. He outlined the aims of the Comenius Project which are:
    • urban transformation
    • addressing environmental issues
    • for pupils to learn about urban change
    • for pupils to be 'active citizens'
    • to work collaboratively with colleagues and staff from partner schools

  2. Record of Meetings
    It was decided that minutes should be taken of this meeting and emailed to colleagues in each school. 
    Action: A list of email contacts and school contacts to be compiled by BF and sent to SB so minutes and any other info can be shared.

  3. Approval in wording of the project.
    Each colleague was issued with a summarised version of the project. This can also be used to outline 'our project' as part of the e-twinning facility.
    SB suggested that a title for the whole project be identified.
    Action: FL and KE to consider suitable titles and inform either JMcD or SB This could be translated into Polish and German and appear on e-twining portal as well as any other documentation relevant to the project.

  4. Timeline to school calendars and planning mobilities
    RL said that the aims of the project were clear. She outlined some of the projects that pupils and staff in her school have already undertaken in planning for the Comenius Funding. There have already been competitions organised to involve staff and pupils in the project. She has links with the forestry director who has offered the partner schools the opportunity to plant their own forest. She also proposed a trip to the salt mines as well as a possible project with the local council for pupils to create some kind of installation in the town centre using aluminium cans. (Eco-Schools/Recycling) In addition to this a plan is already underway to restore a school area with a view to regenerating an 'educational space.' Pupils in Radomsko are already designing possible solutions and RL has support from colleagues in and outwith the school to support the realisation of the project. Trees are to be planted in this space by pupils from partner schools and become symbolic trees. RL has also proposed the idea of creating a calendar as a means of documenting the whole project.

    Possible dates were discussed for the project:
    1st visit to Poland
    2nd visit to Germany
    3rd visit to Scotland
               April 2010
    October 2010
    June 2011

    To enable better planning for the first trip, clear dates need to be established. With Easter Monday falling on 5th April,
    Hans Sachs
    Hutchesons
               29/3/10 till 11/4/10
    5/4/10 till 19/4/10
    Action: RL to consider suitable dates and get back to SB

    Discussed at great length were suitable age groups to involve in the project. JMcD suggested a group which reflected different year groups, similar to the 'vertical' MUN group formation which includes pupils of different ages. However the limitations of national examinations could be problematic for older pupils at Hutchesons' and Hans Sachs. 

  5. Goals for remained of session:

    (a) E-communication
    To continue to develop e-twinning portal and twinspace to support and document 'our project'. SB stressed the need for colleagues to access the e-twinning portal on a regular basis. This means that any updates, photos, etc could be reviewed and discussed via the twinspace, once it has been set up. Every two weeks seems to be a realistic target.  TW suggested that any messages were short and straightforward.

    (b) Christmas cards
    Classes to exchange cards with pupils in partner schools. A whole class card, where each pupil signed a big card would make the process more straightforward
    Action: RL, DW and JMcD to draw up lists of suitable classes and inform each. Each card sent to each of the partner schools.

    (c) Next visit
    Preparations need to be made for proposed trip to Poland. Comenius link person for each school to maintain regular contact.
    BF suggested that a link for each of the school's websites goes on each respective school's homepage to raise awareness of the project.
  6. Meeting ended at 12 noon to enable colleagues to take photographs at Hidden Gardens and Tramway.

AKTUALNOŚCI

2017-05-10
grafika dla - PODNOSZENIE CIĘŻARÓW

Mistrzostwa Polski w Podnoszeniu Ciężarów

W dniach 28-30 kwietnia w Łukowie odbyły się Mistrzostwa Polski w Podnoszeniu Ciężarów do lat 20, w których wzięła udział nasza uczennica Aleksandra Bartosik (kl. IIc).

Ola w dwuboju uzyskała 114kg (53+61), co dało jej 7 miejsce w kat. do 58 kg (warto zaznaczyć, że w tamtym roku Ola startowała o dwie kategorie wagowe wyżej – do 69 kg). Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!!!

2017-05-03
grafika dla - 226.ROCZNICA KONSTYTUCJI

Miejskie obchody 226. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja

Każdego roku w naszym mieście uroczyście obchodzona jest rocznica uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Najpierw w Kolegiacie św. Lamberta odbyła się Msza Św., a następnie pod obeliskiem na Pl. 3 Maja kwiaty złożyli przedstawiciele władz państwowych i samorządowych, organizacji politycznych i społecznych, związków zawodowych, szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. 

grafika dla - 226.ROCZNICA KONSTYTUCJI

Aktorzy Teatru Źródło zaprezentowali krótką inscenizację związaną z uchwaleniem Konstytucji. W uroczystościach wziął udział poczet sztandarowy I Liceum Ogólnokształcącego im. Feliksa Fabianiego w składzie: Paulina Pendziwiatr, Julia Bulińska i Przemysław Siedlecki. 

W 1789 r. utworzono w Radomsku Komisję Porządkową Cywilno- Wojskową. Do jej kompetencji należał nadzór nad handlem, rzemiosłem, komunikacją, rolnictwem, opieką społeczną i ochroną przeciwpożarową, grafika dla - 226.ROCZNICA KONSTYTUCJI szkolnictwem, kontrola ruchu ludności, statystyka demograficzna, a także pobór podatków, rekrutacja poborowych, zakwaterowanie żołnierzy i ich zaopatrzenie, nadzór nad stanem dróg i mostów. Komisje Porządkowe zostały powołane do życia przez Sejm Czteroletni i działały w latach 1789–1795. 2 grudnia 1789 r. delegaci miasta wzięli w Warszawie udział w „czarnej procesji” zorganizowanej przez prezydenta stolicy Jana Dekerta oraz dwa lata później opowiedzieli się za Konstytucją 3 Maja. Dla poparcia ustaw Sejmu Czteroletniego w Radomsku odbyła się patriotyczna manifestacja. 

Radosław Oziembała

2017-04-29
grafika dla - POŻEGNANIE KLAS TRZECICH

POŻEGNANIE UCZNIÓW KLAS TRZECICH

28 kwietnia w naszej szkole miała miejsce wyjątkowa uroczystość. Jak co roku pożegnaliśmy uczniów klas trzecich. Pani Dyrektor Renata Kosela podsumowała w swoim wystąpieniu trzy lata nauki maturzystów, a Pani Wicedyrektor Katarzyna Alama - Gębicz przedstawiła zestawienia dotyczące uzyskanych ocen, frekwencji i czytelnictwa. Wybrani uczniowie odebrali świadectwa z wyróżnieniem, a także dyplomy sportowe. 

Radosław Oziembała

grafika dla - POŻEGNANIE KLAS TRZECICH grafika dla - POŻEGNANIE KLAS TRZECICH grafika dla - POŻEGNANIE KLAS TRZECICH

KOMUNIKATY...

2017-05-20

Wymiana polsko-niemiecka – zgłoszenia

Osoby zainteresowane udziałem w kolejnej wymianie międzynarodowej z Hans-Sachs Gymnasium w Norymberdze (wrzesień 2017) mogą zgłaszać się do p. Justyny Broniszewskiej lub p. Elżbiety Ozgi w terminie do 10 czerwca 2017.

2017-05-20

KOMUNIKAT!!!

W dniu 25 maja 2017 r. (czwartek) o godz. 17.00 odbędą się spotkania z rodzicami uczniów klas I i II, z wyjątkiem spotkania z rodzicami uczniów klasy IC, które odbędzie się 24 maja (środa) o godz. 17.00.

ZAPRASZAMY!

Dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego

2016-10-28

I Liceum Ogólnokształcące im. Feliksa Fabianiego w Radomsku zostało laureatem konkursu:
„Nasza Eko-pracownia”.

Utworzenie pracowni zrealizowane przy udziale środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi w ramach konkursu „Nasza Eko-pracownia”

i

Wartość ogólna zadania: 47 806 zł

Wysokość dofinansowania ze środków Wojewódzkiego Funduszu
Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi: 34 925 zł
Wkład własny : 12 881 zł

Utworzone „Eko-lab I Liceum Ogólnokształcącego w Radomsku”, umożliwiło stworzenie uczniom warunków do samodzielnego eksperymentowania, analizy procesów i zjawisk zachodzących w otaczającym nas świecie. Powstały stanowiska do ćwiczeń laboratoryjnych dla uczniów , wyposażone w nowoczesny sprzęt pomiarowy i badawczy. Zakupiono nowe szafy na odczynniki, stół demonstracyjny dla nauczyciela oraz nowe dygestorium. Podłogę pracowni wyłożono płytkami ceramicznymi. Na wyposażeniu pracowni znajduje się laptop, rzutnik multimedialny, ekran oraz wizualizer.

W „ Eko-lab I Liceum Ogólnokształcącego w Radomsku” będą realizowane treści z zakresu edukacji ekologicznej w ramach przedmiotów: chemia, fizyka , przyroda.

W realizacji zadania wspiera nas organ prowadzący szkołę - Powiat Radomszczański

http://www.wfosigw.lodz.pl/

PROJEKTY...

DNI KINA - INFORMACJE Pielęgnujemy pamięć o Wisławie Szyborskiej Bieg na orientację
Projekt Comenius GIODO Dzieciom e-Twinning
RÓŻEWICZ OPEN FESTIWAL - INFORMACJE DYSKUSYJNE KLUBY EDUKACYJNE
KONKURS MATEMATYCZNY POKOMAT Dołączyliśmy do społecznej kampanii - Cała Polska czyta dzieciom WSPÓŁPRACA Z BETEL

PATRONAT

Uniwersytet Łódzki
Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie
Politechnika Częstochowska

PARTNERZY SZKOŁY

Logo Archiwum Karla Dedeciusa Logo Uniwersytetu Europejskiego we Frankfurcie

Społeczna Akademia Nauk w Radomsku

CERTYFIKATY

Dyplom Matura z Operonem Dyplom Dzień Przedsiębiorczości
  • Przejdź do Biuletynu Informacji Publicznej
  • Przejdź do strony Strostwa Powiatowego w Radomsku
  • Nasz kanał na portalu Youtube.com
  • Nasz profil na Facebook
Stopka strony
I Liceum Ogólnokształcące im. Feliksa Fabianiego w Radomsku
2011 - 2017

Polityka prywatności