Górne menu wyboru

Dolne menu wyboru - dla uczniów, rodziców oraz dokumenty">


PLAN LEKCJI

DZWONKI

ZASTĘPSTWA

DZIENNIK ELEKTRONICZNY

ARCHIWUM

SPRAWA DLA DYREKTORA

SPRAWA DLA SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
2018-12-17

Jeszcze raz o projekcie wymiany polsko-niemieckiej w I LO

Oto, co sądzą uczestnicy nt. udziału w projekcie wymiany polsko – niemieckiej z Hans-Sachs Gymnasium z Norymbergi, który odbył się w dwóch etapach: 1. - 5. października 2018 (Radomsko) i 1. - 7. grudnia 2018 (Norymberga)

„Moim zdaniem wymiana jest czymś, co naprawdę jest warte udziału. W Polsce mieliśmy bardzo dużo wycieczek oraz zobaczyliśmy bardzo dużo ciekawych miejsc. W Niemczech sprawa wyglądała tak samo. (…) Mogliśmy przetestować swoje zdolności językowe, a także mieliśmy szansę nawiązać nowe przyjaźnie. Osobiście każdemu poleciłbym udział.”

Miłosz Kowalczyk, kl. I c

„Jestem raczej zamkniętą osobą, a wymiana pomogła mi otworzyć się na ludzi. Ponadto w końcu miałam szansę wyjechać poza granice Polski.”

Zuzanna Kwaśniewska, I c

„Wymiana to był niezwykły czas spędzony ze wspaniałymi ludźmi. W Polsce mieliśmy bardzo dużo wycieczek, nie narzekaliśmy na nudę. W Niemczech czas spędziliśmy również przyjemnie, cały wyjazd minął niezwykle szybko. W Norymberdze mieliśmy więcej czasu na integrację. Mieliśmy okazję poprawić swoje zdolności językowe, poznać niemiecką kulturę i nawiązać nowe przyjaźnie. Serdecznie polecam wszystkim tę formę nauki.”

Julia Sztangreciak, I c

„Udział w wymianie był wspaniałym doświadczeniem. Najlepsze było to, iż mogliśmy zmierzyć się z zupełnie inną kulturą i obyczajami. Dzięki temu mogliśmy ocenić samych siebie, co nam się podoba w naszej kulturze bardziej, a co mniej. To niezwykły sposób, aby nauczyć się tolerancji i akceptacji w stosunku do inności, innej rasy, kultury, kraju czy zwyczajów. Uważam, że gdyby każdy miał możliwość spędzić tydzień w tak miłej gościnie u praktycznie obcej rodziny, nie byłoby w naszym kraju tyle nietolerancji. Ze swojego punktu widzenia mówię, że wymiana przebiegła bardzo dobrze, bez żadnych przykrych niespodzianek. Mogłam zżyć się z osobami, których nigdy bym nie spotkała i przełamać dzięki nim językową barierę.”

Jagoda Cieślik, II f

„Jestem bardzo zadowolony z wymiany polsko-niemieckiej, ponieważ poznałem nowych ludzi, dowiedziałem się wielu ciekawych informacji o Norymberdze oraz miałem okazję przećwiczyć umiejętność posługiwania się językiem angielskim i niemieckim.”

Jakub Śliskowski vel Śliski, II f

„Uważam, że wymiana polsko-niemiecka wniosła dużo do mojego życia. Przełamałam barierę językową poznałam nowych ludzi i kulturę. Bardzo podobał mi się przebieg wymiany zarówno w Polsce jaki i za granicą. Zachęcam wszystkich do udziału.”

Izabela Wieczorek, II f

„Uważam, że wymiana z niemiecką młodzieżą była ciekawym doświadczeniem. Bardzo dobrze poznaliśmy Norymbergę, a podczas wycieczki do Bamberg mogliśmy doświadczyć długiego spaceru po jego urokliwych uliczkach. To, co najmilej wspominam, ta zakupy na świątecznie ozdobionym jarmarku bożonarodzeniowym Christkindlesmarkt. Jestem bardzo zadowolona z tego, że mogłam poznać inną kulturę oraz zawrzeć nowe przyjaźnie. Ta przygoda pozostanie w mojej pamięci do końca życia.”

[ppodpis] Anna Świech, I d1

AKTUALNOŚCI

2019-03-19
grafika dla - WARSZTAT PASTISZU

„Pastisz - reprodukcja wrażliwości”

W dniach 18 – 19 marca 2019 r. w Pracowni Filmoteki Szkolnej I LO w Radomsku odbyły się warsztaty pastiszu, zrealizowane w ramach XIV Dni Kina. 

W warsztatach wzięło udział 14 uczniów z trzech radomszczańskich szkół ponadpodstawowych. W trakcie dwóch dni uczestnicy zapoznali się z problematyką i analizą formalną dzieł wizualnych oraz założeniami pastiszu. Grupa samodzielnie wykonała cykl prac fotograficznych inspirowanych dziełami malarskimi i filmowymi. Sesja fotograficzna była ciekawym pretekstem do dogłębnej analizy formalnej wybranych scen. Edycja komputerowa pozwoliła dopracować szczegóły i wpłynąć na finalny rezultat prac. Motywem przewodnim działań artystycznych była wrażliwość, jako pomost między twórcą - dziełem - odbiorcą. Z niecierpliwością czekamy na efekty pracy młodzieży, które będzie można oglądać podczas wystawy w MDK, w dniu uroczystej gali finałowej XIV Dni Kina, 28 marca 2019 r. 

grafika dla - WARSZTAT PASTISZU grafika dla - WARSZTAT PASTISZU grafika dla - WARSZTAT PASTISZU
grafika dla - WARSZTAT PASTISZU grafika dla - WARSZTAT PASTISZU grafika dla - WARSZTAT PASTISZU
grafika dla - WARSZTAT PASTISZU grafika dla - WARSZTAT PASTISZU grafika dla - WARSZTAT PASTISZU
2019-03-19
grafika dla - STYPENDIUM DLA AGATY

STYPENDIUM DLA AGATY

Niedawno doszła do nas wiadomość, że Agata Dziegieć, uczennica kl. III D otrzymała Stypendium Prezesa Rady Ministrów na rok szkolny 2018/2019. Wyróżnienie przyznaje się osobom, które wypracowały najwyższą średnią ocen oraz charakteryzują się wyjątkowymi uzdolnieniami. Wszystkie te wymogi spełniła Agata i tym samym została doceniona. 

Serdecznie gratulujemy!!!

A.P. 

2019-03-16
grafika dla - WYCIECZKA NA UŁ

Z WIZYTĄ NA UNIWERSYTECIE ŁÓDZKIM

Dnia 12 marca wzięliśmy udział w wycieczce edukacyjnej do Łodzi. Mieliśmy okazję zwiedzić Uniwersytet Łódzki, widzieliśmy m.in salę radiową, sale wykładowe, kabinę tłumaczy, w której studenci dokonują tłumaczeń wykładów na wiele języków. Dowiedzieliśmy się, iż Wydział Filozoficzny ma pokój zagadek. 

Udaliśmy się również do Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego, która zwana jest BUŁ-ą. Mogliśmy zobaczyć, jak funkcjonuje rozbudowana biblioteka i na jakiej zasadzie odbywa się w niej wypożyczanie i zwracanie książek. Zwróciliśmy uwagę, z jak wieku działów składa się ta instytucja. 

Centralnym punktem wycieczki były warsztaty prowadzone przez Panią dr Joanną Miłosz na temat organizacji pracy w redakcji prasowej. Celem zajęć było przedstawienie pracy w reakcjach pism codziennych i magazynów. Prowadząca odsłoniła także tajniki warsztatu pracy dziennikarza i omówiła proces powstawania gazety. 

Była to bardzo przydatna i inspirująca lekcja. Zaowocowała ona podjęciem, przez kilka osób, decyzji o wyborze studiów właśnie w tym miejscu. Opiekę nad uczniami podczas wycieczki sprawowały Pani Prof. Marta Kurek oraz Pani Prof. Elżbieta Ozga. 

Alicja Pokropska, Karolina Nowakowska, kl. I b

grafika dla - WYCIECZKA NA UŁ grafika dla - WYCIECZKA NA UŁ grafika dla - WYCIECZKA NA UŁ

KOMUNIKATY...

2019-03-09
2019-02-05

PISZ, CZYTAJ, INTERPRETUJ!

ZBIGNIEW HERBERT – KARL DEDECIUS – PETER DALE SCOTT

Lubisz poezję, dołącz do nas!

Chcesz obcować z poezją współczesną w języku ojczystym, chcesz poznać pracę tłumaczy anglo – i niemieckojęzycznych, chcesz poznać swe umiejętności interpretatorskie, wstąp do klubu „A MY POEZJI TAK”.

ZAPRASZAMY!!!

Regulamin klubu „A MY POEZJI TAK”

  • Młodzież pracuje w trzech sekcjach (języka polskiego, języka angielskiego i języka niemieckiego). Uczeń może przestąpić do prac w każdej z nich lub wybrać sobie dowolną/dowolne.
  • Podczas zajęć młodzież zajmuje się jednym z zaproponowanych utworów. Pierwsza faza obejmuje wniknięcie w przesłanie poetyckie i dodatkowo zapoznanie się z kunsztem translatorskim w sekcjach. Wynikiem tych zabiegów będą odbywające się co trzy tygodnie happeningi, podczas których uczniowie dokonują interpretacji wybranych tekstów.
  • Uczniowie samodzielnie wybierają formę interpretacji:
    1. indywidualne czytanie oryginału lub tłumaczenia (co trzy tygodnie),
    2. prezentację multimedialną przygotowaną w programie PowerPoint/Prezi (pracę można opracować indywidualnie lub w parach – termin do 31 marca),
    3. obraz na papierze w formacie nie większym niż A1 – termin do 31 marca,
    4. refleksje pisemne w języku polskim dot. tekstu Z. Herberta – termin do 31 marca.
  • Tydzień przed happeningiem młodzież konsultuje efekty swoich prac z nauczycielami - koordynatorami (w zależności od sekcji). Co trzy tygodnie będą odbywać się happeningi, podczas których zostaną zaprezentowane najlepsze interpretacje.
  • Wszystkie formy interpretacji zostaną ocenione przez organizatorów. Na najlepszych interpretatorów czekają dyplomy uznania i nagrody, które zostaną wręczone podczas zakończenia przedsięwzięcia. W przypadku prezentacji multimedialnych najlepszą wytypuje młodzież. Drogą elektroniczną będą wybierać najciekawsze. W przypadku uzyskania tej samej liczby punktów o wyborze najlepszych zdecydują organizatorzy.

Organizatorzy:
Iwona Bałazińska - opiekun sekcji języka niemieckiego
Elżbieta Ozga - opiekun sekcji języka angielskiego
Anna Piotrowska - opiekun sekcji języka polskiego

2019-01-27

KOMUNIKAT

Mamy dla Was świetną wiadomość! Od dzisiaj, przebywając na terenie szkoły możecie używać naszego geofiltra na Snapchacie!

2018-04-10

PROJEKTY...

DNI KINA - INFORMACJE Projekt Cyfrowobezpieczni.pl – Bezpieczna Szkoła Cyfrowa Bieg na orientację
Projekt Comenius GIODO Dzieciom e-Twinning
DYSKUSYJNE KLUBY EDUKACYJNE
KONKURS MATEMATYCZNY POKOMAT Dołączyliśmy do społecznej kampanii - Cała Polska czyta dzieciom WSPÓŁPRACA Z BETEL
TYDZIEŃ ZDROWIA

PATRONAT

Uniwersytet Łódzki
Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie
Politechnika Częstochowska

PARTNERZY SZKOŁY

Logo Archiwum Karla Dedeciusa Logo Uniwersytetu Europejskiego we Frankfurcie

Społeczna Akademia Nauk w Radomsku

SPONSORZY

Sponsor główny DNI KINA Sponsor - Fabryka mebli giętych FAMEG Sponsor - Bieg na orientacje

CERTYFIKATY

II miejsce - koszykówka chłopców Certyfikat edukacji patriotycznej Młoda krew ratuje życie II miejsce - koszykówka dziewcząt Certyfikat edukacji patriotycznej Certyfikat - Cambridge English
Szkoła promująca zdrowie
  • Przejdź do Biuletynu Informacji Publicznej
  • Przejdź do strony Strostwa Powiatowego w Radomsku
  • Nasz kanał na portalu Youtube.com
  • Nasz profil na Facebook
  • Nasz profil na Instagramie
Stopka strony
I Liceum Ogólnokształcące im. Feliksa Fabianiego w Radomsku
2011 - 2019

Polityka prywatności