Górne menu wyboru

Dolne menu wyboru - dla uczniów, rodziców oraz dokumenty">

PLAN LEKCJI

DZWONKI

ZASTĘPSTWA

DZIENNIK ELEKTRONICZNY

ARCHIWUM

SPRAWA DLA DYREKTORA

SPRAWA DLA SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
2019-10-09

Wymiana młodzieży na Ukrainie pod hasłem: „I Ty możesz zostać reporterem - szlakiem polsko - ukraińskim”

Po tygodniu ograniczonego dostępu do internetu, mamy przyjemność zdać Wam krótką relację z wymiany, która odbywała się w dniach: 29.09 – 5.10.2019 w okolicach miasta Równe na Ukrainie. Wracamy zauroczeni uprzejmością, serdecznością oraz ciepłym przyjęciem naszej społeczności przez naszych partnerów z Ukrainy.  Radomsko reprezentowała 16-osobowa grupa uczniów (8 osób z I LO oraz 8 osób z ZSE-E), opiekę nad uczniami naszego liceum sprawowali: Pan Łukasz Stępień i Pan Tomasz Wojtasik.

Nasza ukraińska przygoda rozpoczęła się od wyjazdu grupy z Radomska, przyjazdu do Równego, zakwaterowania. zapoznanie z programem wymiany i podziałem na grupy zadaniowe. Dzień drugi naszej wymiany obfitował w całe spektrum zadań dziennikarskich i był niezwykle pracowity. Pażdziernik rozpoczęliśmy od wycieczki do Lwowa, gdzie realizowaliśmy projekt „Lwów – miasto kultur i legend”. Celem tego projektu było poznanie krajobrazu kulturowego Lwowa, zwiedzanie zabytków Lwowa tj. Cmentarz Łyczakowski czy Cmentarz Orląt Lwowskich, lwowska starówka , poznanie legend Lwowa , sylwetek słynnych lwowskich Polaków i Ukraińców.  Kolejne dni minęły nam na opracowywaniu wybranych form publicystycznych do gazety polsko – ukraińskiej, wizycie w naszej szkole partnerskiej: Liceum Ekonomiczno-Prawniczym w Równem, rejsie po jeziorze, grze miejskiej: „Równe moje miasto – Poznanie dziedzictwa kulturowego i zabytków miasta Równe”, zwiedzaniu kopalni bazaltu. Zmierzyliśmy się też z trudną, wspólną historią Janowej Doliny, zapaliliśmy znicz oraz złożyliśmy kwiaty na pomniku martyrologii Polaków. Przedostatni dzień wymiany minął nam na opracowaniu i składzie naszej polsko – ukraińskiej gazety, przygotowaniu i udziale w wieczorze polsko – ukraińskim. Nasz pobyt w Równem zakończyło podsumowanie projektu, prezentacja efektów oraz przejazd do Radomska.

Pragniemy nadmienić, że przed wyjazdem na Ukrainę grupa uczniów uczestnicząca w wymianie wzięła udział w warsztatach przygotowujących do pracy w grupach zadaniowych wspólnie z ich ukraińskimi rówieśnikami. Wyjazd poprzedziło również zapoznanie uczniów z zasadami BHP obowiązującymi podczas zagranicznej wycieczki, opracowanie słowniczka niezbędnych wyrażeń, zwrotów ułatwiających wzajemną komunikację, odszukanie legend lwowskich i opracowanie sylwetek słynnych polskich Ukraińców. W ramach przygotowań do projektu poznawaliśmy także podstawy dziennikarstwa, ćwiczyliśmy m.in. pisanie artykułu informacyjnego, felietonu czy wywiadu.

Projekt otrzymał dofinansowanie z Polsko – Ukraińskiej Rady Wymiany Młodzieży oraz z dotacji Ministra Edukacji Narodowej. Realizatorem i aplikantem wniosku jest Zespól Szkół Elektryczno – Elektronicznych w Radomsku

grafika dla - UKRAINA grafika dla - UKRAINA grafika dla - UKRAINA
grafika dla - UKRAINA grafika dla - UKRAINA

AKTUALNOŚCI

grafika dla - MATURA 2020

MATURA 2020. PIERWSZE PODSUMOWANIA

We wtorek, 11 sierpnia, maturzyści poznali wyniki egzaminu maturalnego i odebrali świadectwa dojrzałości.

W I Liceum Ogólnokształcącym w Radomsku zdawalność matury wyniosła 90,6 procent. W czerwcu do egzaminów przystąpiło 149 osób, maturę zdało 135. 13 osób nie zdało jednego egzaminu, są więc uprawnione do sierpniowej poprawki. 1 osoba takiego prawa nie ma. Jesteśmy przekonani, że 8 września wszyscy uprawnieni do egzaminu poprawkowego wykorzystają swoją szansę.

Zdawalność egzaminu jest niższa niż w poprzednich latach, mimo to nadal znajdujemy się w czołówce. Możemy pochwalić się wysokimi wynikami egzaminu zarówno na poziomie podstawowym, jak i rozszerzonym. Mamy 17 osób ze 100% wynikiem (język angielski poziom podstawowy i rozszerzony, matematyka – poziom podstawowy), 31 osób z wynikiem powyżej 90% z matematyki na poziomie podstawowym oraz 45 osób z wynikiem powyżej 90% z języka angielskiego na poziomie podstawowym i 20 osób z wynikiem powyżej 90% z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym, a także 2 osoby z wynikiem powyżej 90% z języka rosyjskiego na poziomie rozszerzonym. Należy zaznaczyć, że wśród tegorocznych maturzystów znajduje się 6 osób z wynikiem 98% z matematyki oraz 15 osób z tym samym wynikiem z języka angielskiego.

Gratulujemy Absolwentom i życzymy dostania się na wymarzone uczelnie, jednocześnie trzymamy kciuki za tych, którym nie powiodło się w pierwszym terminie!

Jednocześnie gratulujemy uzyskanego wyniku II Liceum Ogólnokształcącemu w Radomsku.

A.P.

Z KSIĄŻKĄ NA WAKACJE

Nareszcie przyszły upragnione wakacje. Trochę nietypowe, bo w dobie pandemii, ale są. W związku z tym, jak co roku, proponujemy Wam kilka książek, by umilić wolny czas. Na pewno każdy znajdzie coś dla siebie!

Zapraszamy do lektury!

Jadwiga Banaszczyk i Anna Piotrowska

grafika dla -  Z KSIĄŻKĄ NA WAKACJE grafika dla -  Z KSIĄŻKĄ NA WAKACJE grafika dla -  Z KSIĄŻKĄ NA WAKACJE
grafika dla -  Z KSIĄŻKĄ NA WAKACJE grafika dla -  Z KSIĄŻKĄ NA WAKACJE

ZMAGANIA Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM

Sobotni egzamin Cambridge English B2 First zdawany w I LO w Radomsku przez piętnaścioro kandydatów w ramach akcji Radomsko Zdaje Angielski 2020 jest prawdziwie symbolicznym ukoronowaniem trudnego roku szkolnego, nie tylko w I LO. Wierzymy, że dla odmiany sam egzamin okaże się dla Was stosunkowo łatwy. Fingers crossed!

grafika dla - JĘZYK ANGIELSKI grafika dla - JĘZYK ANGIELSKI grafika dla - JĘZYK ANGIELSKI
grafika dla - JĘZYK ANGIELSKI

KOMUNIKATY...

2020-07-20

Dane kontaktowe do podmiotów zajmujących się przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie. Nowe godziny pracy telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży

Łódzki Urząd Wojewódzki przekazuje aktualne dane kontaktowe do instytucji i organizacji zajmujących się przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie, ośrodków udzielających pomocy ofiarom przemocy, oraz placówek interwencyjnych na terenie województwa łódzkiego.

Baza podmiotów przeciwdziałających przemocy w rodzinie.

Rejestry jednostek organizacyjnych pomocy społecznej.

Urząd informuje ponadto, że uruchomiony z inicjatywy Samorządu Województwa Łódzkiego Regionalny Interwencyjny Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży od 15 czerwca do 30 sierpnia funkcjonuje w nowych godzinach. Pomoc i wsparcie w sytuacjach kryzysowych można uzyskać kontaktując się z nr 726 611 611 w godzinach 14-18.

Dyżury specjalistów na Snapchacie i Messengerze odbywają się natomiast od 18-22.

2020-06-30

Bezpieczny wypoczynek – wytyczne MEN, MZ, GIS

2020-06-25
2019-10-03

PROJEKTY...

DNI KINA - INFORMACJE Projekt Cyfrowobezpieczni.pl – Bezpieczna Szkoła Cyfrowa Bieg na orientację
Projekt Comenius GIODO Dzieciom e-Twinning
DYSKUSYJNE KLUBY EDUKACYJNE
KONKURS MATEMATYCZNY POKOMAT Dołączyliśmy do społecznej kampanii - Cała Polska czyta dzieciom WSPÓŁPRACA Z BETEL
TYDZIEŃ ZDROWIA Poezja współczesna i jej interpretacje – w słowie i obrazie Teraz my!

PATRONAT

Uniwersytet Łódzki
Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie
Politechnika Częstochowska

PARTNERZY SZKOŁY

Logo Archiwum Karla Dedeciusa Logo Uniwersytetu Europejskiego we Frankfurcie

Społeczna Akademia Nauk w Radomsku

SPONSORZY

Sponsor główny DNI KINA Sponsorzy DNI KINA Sponsor - Fabryka mebli giętych FAMEG

CERTYFIKATY

DYPLOMza udział wWojewódzkim SeminariumAstronomiczno - Astronautycznym Fundacja Wszystkich Świętych Olimpiada wiedzy ekonomicznej Dyplom Razem na Swięta Dyplom - Szkoła do hymnu Podziękowanie dla Beaty Zając - Turejskiej
Euroweek
szlachetna paczka - XIX
jak nie czytam, jak czytam