Górne menu wyboru

Dolne menu wyboru - dla uczniów, rodziców oraz dokumenty">


PLAN LEKCJI

DZWONKI

ZASTĘPSTWA

DZIENNIK ELEKTRONICZNY

ARCHIWUM

SPRAWA DLA DYREKTORA

SPRAWA DLA SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO

LISTA ARTYKUŁÓW DLA - STAWIAMY PEWNE KROKI NA DRODZE KU PRZYSZŁOŚCI

Strona 1 z 3
2019-02-01
grafika dla - WARSZTATY LINGWISTYCZNE

ROZMOWY O HERBERCIE

W ostatni piątek, 01 lutego, odbyły się warsztaty, podczas których chętni uczniowie naszego Liceum zmierzyli się z poezją Zbigniewa Herberta. Na warsztat trafiły niełatwe teksty: "Sprawozdanie z raju", "Pan Cogito obserwuje w lustrze swoją twarz" oraz "Pan Cogito o cnocie".

Spotkanie było wstępem do projektu "Poezja współczesna i jej interpretacje - w słowie i obrazie". Warsztaty poprowadziła p. Anna Piotrowska. 

2018-12-02
grafika dla - WARSZTATY UJD

WARSZTATY LINGWISTYCZNE NA UJD W CZĘSTOCHOWIE

W piątek, 30 listopada, młodzież naszej szkoły wzięła udział w warsztatach z języka polskiego, niemieckiego i angielskiego prowadzonych przez pracowników Uniwersytetu Humanistyczno – Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie. Spotkanie odbyło się w ramach projektu „Poezja współczesna i jej interpretacje – w słowie i obrazie” realizowanego przez I LO i uczelnię.

Warsztat z języka polskiego dr hab. Bartosz Małczyński poświęcił Zbigniewowi Herbertowi i jego poezji. Zabrał uczniów w świat Pana Cogito, który tym razem snuł refleksje dotyczące muzyki, która obezwładnia, włada ludzkimi umysłami i towarzyszy nam w każdym momencie. Omawiany problem poszerzono o kontekst filozoficzny i kulturowy. 

Pani dr Beata Rusek, prowadząc zajęcia w sekcji języka niemieckiego udowadniała młodzieży, że dobra znajomość podstaw tego języka skutkuje szybkim przyswajaniem nowych treści. Zajęcia rozpoczęło banalne pytanie: Was ist das?, a pod koniec warsztatów uczniowie realizowali już trudne ćwiczenia i informowali o zastosowaniu nazwanych wcześniej przedmiotów, używając strony biernej i zdań celowych. Doskonale dobrane metody pracy spowodowały, że młodzież chętnie wykonywała zaproponowane zadania lingwistyczne. 

Mgr Włodzimierz Kędzierski w sekcji języka angielskiego skupił się na jego praktycznym aspekcie.  Mówił o efektywności uczenia się języka angielskiego. Młodzież obejrzała film dotyczący metodyki nauczania języków obcych, by następnie mówić o fundamentalnych elementach języka, różnicach w artykulacji i wymowie. 

Iwona Bałazińska
Anna Piotrowska

grafika dla - WARSZTATY UJD grafika dla - WARSZTATY UJD grafika dla - WARSZTATY UJD
grafika dla - WARSZTATY UJD grafika dla - WARSZTATY UJD grafika dla - WARSZTATY UJD
2016-10-09

WYNIKI OSTATNIEGO MODUŁU PROJEKTU
TRANSLATORSKO –INTERPRETACYJNEGO

Właśnie zakończyły się obrady komisji oceniających wszystkie obszary konkursowe w fazie podsumowującej projektu „Stawiamy pewne kroki na drodze ku przyszłości – doskonalimy języki angielski i niemiecki nabywając umiejętności interpretacyjno – translatorskich”. Wyniki prezentujemy poniżej!

Organizatorzy

WYNIKI KONKURSU RECYTATORSKIEGO
WYNIKI - JĘZYK ANGIELSKI
WYNIKI - JĘZYK POLSKI
WYNIKI - PLASTYKA
2016-10-09
grafika dla - UROCZYSTE PODSUMOWANIE  PROJEKTU TRANSLATORSKO – INTERPRETACYJNEGO

UROCZYSTE PODSUMOWANIE PROJEKTU TRANSLATORSKO – INTERPRETACYJNEGO

Dnia 7 października 2016 roku w Miejskim Domu Kultury w Radomsku odbył się panel podsumowujący projekt „Stawiamy pewne kroki na drodze ku przyszłości - doskonalimy języki angielski i niemiecki nabywając umiejętności interpretacyjno – translatorskich”,

grafika dla - UROCZYSTE PODSUMOWANIE  PROJEKTU TRANSLATORSKO – INTERPRETACYJNEGO

Projekt realizowany był przez Liceum Ogólnokształcące w Radomsku, Miejski Dom Kultury w Radomsku, Akademię im. Jana Długosza, Archiwum Karla Dedeciusa w Słubicach oraz Instytut Goethego w Warszawie. 

grafika dla - UROCZYSTE PODSUMOWANIE  PROJEKTU TRANSLATORSKO – INTERPRETACYJNEGO

Patronat nad przedsięwzięciem objęli: Rektor Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie - prof. AJD dr hab. Anna Wypych-Gawrońska, Starosta Powiatu Radomszczańskiego, Prezydent Miasta Radomsko oraz Niezależna Telewizja Lokalna. 

grafika dla - UROCZYSTE PODSUMOWANIE  PROJEKTU TRANSLATORSKO – INTERPRETACYJNEGO

W obecności Prezydenta Miasta Radomsko – p. Jarosława Ferenca, przedstawicieli AJD, sponsorów, lokalnych mediów oraz licznie zgromadzonej młodzieży i nauczycieli podsumowano wszystkie elementy przedsięwzięcia oraz ogłoszono nazwiska laureatów jego ostatniego modułu. Podsumowanie uświetnił swą obecnością Bernhard Hartmann, tłumacz twórczości Tadeusza Różewicza.

2016-10-04
grafika dla - KONKURS RECYTATORSKI W JĘZYKU NIEMIECKIM

KONKURS RECYTATORSKI W JĘZYKU NIEMIECKIM

W poniedziałek, 3 października, w I Liceum Ogólnokształcącym im. F. Fabianiego w Radomsku zorganizowano konkurs recytatorski w języku niemieckim.  To ostatnie ogniwo projektu „Stawiamy pewne kroki na drodze ku przyszłości – doskonalimy języki angielski i niemiecki nabywając umiejętności interpretacyjno-translatorskich" realizowanego przez nasze Liceum, Miejski Dom Kultury w Radomsku oraz Akademię im. Jana Długosza w Częstochowie. Inicjatywa wpleciona jest w Open Różewicz Festiwal. 

A.P. 

2016-09-24
grafika dla - Różewicz Open Festiwal 2016

Różewicz Open Festiwal 2016

W dniach 06-10-2016 r. odbędzie się kolejny Open Różewicz Festiwal. W programie projekcje filmowe, spektakle, wystawy, panel tłumaczy, warsztaty, czytanie poezji Tadeusza Różewicza, a w tym podsumowanie projektu lingwistycznego, którego organizatorem jest I Liceum Ogólnokształcące i Miejski Dom Kultury. 

Zapraszamy!

Szczegóły: www.rozewiczopen.pl
2016-06-05
grafika dla - ROZMOWY O RÓŻEWICZU

ROZMOWY O RÓŻEWICZU

W piątek, 3 czerwca, w I Liceum Ogólnokształcącym odbyła się konferencja naukowa pt. Porozmawiajmy o Różewiczu.... To kolejne ogniwo projektu „Stawiamy pewne kroki na drodze ku przyszłości – doskonalimy języki angielski i niemiecki nabywając umiejętności interpretacyjno – translatorskich” realizowanego przez naszą szkołę, Miejski Dom Kultury w Radomsku oraz Akademię im. Jana Długosza w Częstochowie, Archiwum Karla Dedeciusa oraz Goethe Institut w Warszawie. 

Przedsięwzięcie skierowane było do nauczycieli i podzielone na trzy moduły. Pierwszy dotyczył samego projektu, pozostałe dwa wprowadzały kolejno w tematykę twórczości Tadeusza Różewicza i jej obecności w praktyce szkolnej oraz meandry przekładu. 

A.P.

Strona 1 z 3

KOMUNIKATY...

2019-02-09
2019-02-08

Dzień Języka Ojczystego

Ponieważ Dzień Języka Ojczystego przypada 21 lutego, czyli podczas ferii, będziemy go świętować w piątek 1 marca.

Zgodnie z ustaleniami Rady Samorządu Uczniowskiego w tym dniu przebieramy się za bohaterów szkolnych lektur. Oto lista utworów wylosowanych przez poszczególne klasy:

  • I F - mitologia;
  • I C - Sofokles "Król Edyp";
  • I E - "Dzieje Tristana i Izoldy";
  • I B - W. Szekspir "Makbet";
  • I D2 - A. Mickiewicz "Dziady" cz. II;
  • II D - A. Mickiewicz "Dziady" cz. III;
  • I D1 - A. Fredro "Zemsta";
  • II E - J. Słowacki "Kordian";
  • II F - A. Mickiewicz "Pan Tadeusz";
  • II A - F. Dostojewski "Zbrodnia i kara";
  • II C - B. Prus "Lalka";
  • III B - S. Wyspiański "Wesele";
  • III E - J. Conrad "Jądro ciemności";
  • III D - W. Reymont "Chłopi";
  • III F - S. Żeromski "Przedwiośnie";
  • III C - W. Gombrowicz "Ferdydurke".

Jest to też kolejność prezentacji. Przypominamy, że każda klasa przygotowuje podkład muzyczny do swojego występu, a informacje na ten temat trzeba przesłać na adres Samorządu Uczniowskiego (link: SPRAWA DLA SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO na stronie szkoły, wśród zakładek z planem lekcji i zastępstwami).

W razie jakichkolwiek pytań związanych z organizacją DJO też można pisać pod ten adres.

Najlepsi wygrywają tort - w tym roku Samorząd ufunduje dwie takie nagrody :)

2019-02-05

PISZ, CZYTAJ, INTERPRETUJ!

ZBIGNIEW HERBERT – KARL DEDECIUS – PETER DALE SCOTT

Lubisz poezję, dołącz do nas!

Chcesz obcować z poezją współczesną w języku ojczystym, chcesz poznać pracę tłumaczy anglo – i niemieckojęzycznych, chcesz poznać swe umiejętności interpretatorskie, wstąp do klubu „A MY POEZJI TAK”.

ZAPRASZAMY!!!

Regulamin klubu „A MY POEZJI TAK”

  • Młodzież pracuje w trzech sekcjach (języka polskiego, języka angielskiego i języka niemieckiego). Uczeń może przestąpić do prac w każdej z nich lub wybrać sobie dowolną/dowolne.
  • Podczas zajęć młodzież zajmuje się jednym z zaproponowanych utworów. Pierwsza faza obejmuje wniknięcie w przesłanie poetyckie i dodatkowo zapoznanie się z kunsztem translatorskim w sekcjach. Wynikiem tych zabiegów będą odbywające się co trzy tygodnie happeningi, podczas których uczniowie dokonują interpretacji wybranych tekstów.
  • Uczniowie samodzielnie wybierają formę interpretacji:
    1. indywidualne czytanie oryginału lub tłumaczenia (co trzy tygodnie),
    2. prezentację multimedialną przygotowaną w programie PowerPoint/Prezi (pracę można opracować indywidualnie lub w parach – termin do 31 marca),
    3. obraz na papierze w formacie nie większym niż A1 – termin do 31 marca,
    4. refleksje pisemne w języku polskim dot. tekstu Z. Herberta – termin do 31 marca.
  • Tydzień przed happeningiem młodzież konsultuje efekty swoich prac z nauczycielami - koordynatorami (w zależności od sekcji). Co trzy tygodnie będą odbywać się happeningi, podczas których zostaną zaprezentowane najlepsze interpretacje.
  • Wszystkie formy interpretacji zostaną ocenione przez organizatorów. Na najlepszych interpretatorów czekają dyplomy uznania i nagrody, które zostaną wręczone podczas zakończenia przedsięwzięcia. W przypadku prezentacji multimedialnych najlepszą wytypuje młodzież. Drogą elektroniczną będą wybierać najciekawsze. W przypadku uzyskania tej samej liczby punktów o wyborze najlepszych zdecydują organizatorzy.

Organizatorzy:
Iwona Bałazińska - opiekun sekcji języka niemieckiego
Elżbieta Ozga - opiekun sekcji języka angielskiego
Anna Piotrowska - opiekun sekcji języka polskiego

2019-01-27

KOMUNIKAT

Mamy dla Was świetną wiadomość! Od dzisiaj, przebywając na terenie szkoły możecie używać naszego geofiltra na Snapchacie!

PROJEKTY...

DNI KINA - INFORMACJE Projekt Cyfrowobezpieczni.pl – Bezpieczna Szkoła Cyfrowa Bieg na orientację
Projekt Comenius GIODO Dzieciom e-Twinning
DYSKUSYJNE KLUBY EDUKACYJNE
KONKURS MATEMATYCZNY POKOMAT Dołączyliśmy do społecznej kampanii - Cała Polska czyta dzieciom WSPÓŁPRACA Z BETEL
TYDZIEŃ ZDROWIA

PATRONAT

Uniwersytet Łódzki
Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie
Politechnika Częstochowska

PARTNERZY SZKOŁY

Logo Archiwum Karla Dedeciusa Logo Uniwersytetu Europejskiego we Frankfurcie

Społeczna Akademia Nauk w Radomsku

SPONSORZY

Sponsor - Fabryka mebli giętych FAMEG Sponsor - Bieg na orientacje

CERTYFIKATY

Dyplom Dzień Przedsiębiorczości Certyfikat edukacji patriotycznej Młoda krew ratuje życie Dyplom Dzień Przedsiębiorczości 2018 Certyfikat edukacji patriotycznej Certyfikat - Cambridge English
Szkoła promująca zdrowie
  • Przejdź do Biuletynu Informacji Publicznej
  • Przejdź do strony Strostwa Powiatowego w Radomsku
  • Nasz kanał na portalu Youtube.com
  • Nasz profil na Facebook
  • Nasz profil na Instagramie
Stopka strony
I Liceum Ogólnokształcące im. Feliksa Fabianiego w Radomsku
2011 - 2019

Polityka prywatności