Normalny rozmiar czcionki Zwiększ rozmiar czcionki Zmniejsz rozmiar czcionki Normalny wygląd strony Kontrast czarno - biały Kontrast żółto - czarny Kontrast czarno - żółty

I Liceum Ogólnokształcące
im. Feliksa Fabianiego w Radomsku

Szkoła otwarta na ludzi

ARTYKUŁ

2025-09-01
DYŻURY PEDAGOGA:

mgr Agnieszka Styczyńska - Dryja

PONIEDZIAŁEK: 8.00 - 10.40; 11.40 - 14.25
WTOREK: 8.45 - 10.40; 11.25 - 13.35
ŚRODA: 7.45 - 9.45
CZWARTEK: 7.55 - 8.50; 10.30 - 14.25
PIĄTEK: 8.00 - 10.40

DYŻURY PEDAGOGA SPECJALNEGO:

mgr Ewa Ratowska

WTOREK: 12.00 - 16.30
ŚRODA: 08.00 - 12.00
CZWARTEK: 12.00 - 16.30
PIĄTEK: 8.00 - 10.00

mgr Patrycja Waloszczyk

PONIEDZIAŁEK: 8.00 - 8.45; 9.45 - 10.30
WTOREK: 8.50 - 9.35
ŚRODA: 07.40 - 9.35
CZWARTEK: 9.45 - 10.30
PIĄTEK: 7.45 - 9.35; 10.40 - 12.25

Zadania pedagoga:

  • rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych;
  • określanie form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb;
  • organizowanie i udzielanie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli;
  • podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach, w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli;
  • wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach;
  • planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów, rodziców i nauczycieli, w zakresie wyboru przez uczniów kierunku kształcenia i zawodu, w przypadku gdy w szkole nie jest zatrudniony doradca zawodowy;
  • działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.
Zadania pedagoga specjalnego:
  1. współpraca z nauczycielami, wychowawcami klas lub innymi specjalistami, rodzicami oraz uczniami w:
    1. rekomendowaniu dyrektorowi szkoły do realizacji działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły oraz dostępności, o której mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
    2. prowadzeniu badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły,
    3. rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów,
    4. określaniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia;
  2. współpraca z zespołem w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;3) wspieranie nauczycieli, wychowawców klas i innych specjalistów w:
    1. rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły,b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem,
    2. dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych,
    3. doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów;
  3. udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom uczniów i nauczycielom;5) współpraca, w zależności od potrzeb, z innymi podmiotami ( m.in. poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, innymi szkołami i placówkami, organizacjami pozarządowymi, pracownikiem socjalnym, asystentem rodziny, Sądem);
  4. diagnoza i przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli przedszkola, szkoły lub placówki w zakresie wymienionych wyżej zadań
Rozporządzenie ministerialne precyzuje również na czym polega pomoc psychologiczno-pedagogiczna. Jej elementy zbieżne są z zadaniami pedagoga szkolnego i polegają na:
  • diagnozowaniu środowiska ucznia;
  • rozpoznawaniu potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb ucznia i umożliwianiu ich zaspokojenia;
  • rozpoznawaniu przyczyn trudności w nauce i niepowodzeń szkolnych;
  • wspieraniu ucznia z wybitnymi uzdolnieniami;
  • organizowaniu różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
  • podejmowaniu działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach, oraz wspieraniu nauczycieli w tym zakresie;
  • prowadzeniu edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia wśród uczniów, nauczycieli i rodziców;
  • wspieraniu uczniów, metodami aktywnymi, w dokonywaniu wyboru kierunku dalszego kształcenia, zawodu i planowaniu kariery zawodowej oraz udzielaniu informacji w tym zakresie;
  • wspieraniu nauczycieli w organizowaniu wewnątrzszkolnego systemu doradztwa oraz zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu;
  • wspieraniu nauczycieli i rodziców w działaniach wyrównujących szanse edukacyjne ucznia;
  • udzielaniu nauczycielom pomocy w dostosowaniu wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych przez nich programów nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom;
  • wspieraniu rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych;
  • umożliwianiu rozwijania umiejętności wychowawczych rodziców i nauczycieli;
  • podejmowaniu działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.

Pedagog dba o wszechstronny rozwój ucznia, organizuje i prowadzi wszelkiego rodzaju zajęcia o charakterze integracyjno - profilaktyczno-terapeutycznym. Jest koordynatorem działalności profilaktycznej na terenie szkoły oraz inicjatorem i autorem programów związanych ze sferą opiekuńczo – wychowawczą. Prowadzi konsultacje dla nauczycieli, wychowawców i rodziców, pełniąc rolę osoby wspierającej w rozwiązywaniu trudnych sytuacji wychowawczych. Dotyczy ono nauczycieli, dzieci i rodziców.

Pedagog próbuje pomóc w konfliktach na różnych płaszczyznach. Robi wszystko co w jego mocy, ale nie jest cudotwórcą i mimo najszczerszych chęci, nie zawsze jego praca osiąga zamierzone efekty. Wpływ na to ma wiele czynników. Nie ma gotowych recept na rozwiązanie problemów. Zadaniem pedagoga jest wspierać, próbować zrozumieć, szukać przyczyn i wskazywać możliwości rozwiązań; być czułym na krzywdę i nie pozwalać na przemoc.

Przy rozwiązywaniu trudności i problemów, pedagog korzysta z pomocy rodziców i innych instytucji: GOPS - u, Policji, Sądu dla Nieletnich, kuratora, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, CPR, Urzędu Gminy, KRPA.

Anna Piotrowska-Borowicz

AKTUALNOŚCI

2025-09-10
Uczestnicy akcji - zdjęcie grupowe

Finał akcji Radomsko Zdaje Angielski 2025

W piątek, 5 września 2025, w I LO w Radomsku odbyło się uroczyste podsumowanie dwunastej edycji przedsięwzięcia edukacyjnego Radomsko Zdaje Angielski, które od wielu lat współorganizują I Liceum Ogólnokształcące im. F. Fabianiego w Radomsku, II Liceum Ogólnokształcące im. K. K. Baczyńskiego oraz Prywatna Placówka Języków Obcych ‘HORIZON’ pod patronatem honorowym Starosty Powiatu Radomszczańskiego.

Czytaj więcej...

2025-09-08
Okładka książki

KSIĄŻKA NA WRZESIEŃ
"Null" Szczepan Twardoch

Gdzie kończy się rzeczywistość, a zaczyna cyfrowy koszmar?

Po wakacyjnej przerwie wracamy z akcją „Książka miesiąca”, a na wrzesień mamy dla Was coś wyjątkowego – książkę, która porusza temat bliski każdemu z nas: świat nowych technologii, sztucznej inteligencji i zagrożeń cyfrowych. „Null” to historia, która wciąga niczym wirtualna rzeczywistość i zostawia z pytaniami, na które nie ma prostych odpowiedzi. Idealna dla fanów thrillera, science fiction i opowieści z głębszym przesłaniem.

Akcja toczy się na tzw. „nullu” – najbliższej linii frontu wojny w Ukrainie, gdzie panuje błoto, ziąb i oczekiwanie na kolejną salwę. Głównym bohaterem jest czterdziestopięcioletni historyk o pseudonimie Koń, który zostawia za sobą życie w Polsce i decyduje się walczyć jako ochotnik w ukraińskiej armii.

Książka to nie spektakularna akcja, ale realistyczny portret wojny — czekanie, drony, pakunki z wodą, milczące piwnice, chwile strachu i refleksji. To świat, gdzie każda chwila może być ostatnią.

Twardoch opisuje zmagania psychiczne bohaterów, ich traumy, poczucie sensu i winy, relacje z towarzyszami broni. Ukazuje różnorodność motywacji — od altruizmu, przez poszukiwanie odkupienia, po autopunish ment. Pięknie oddaje absurd „składkowej wojny”, której sprzęt pochodzi z datków.

„Null” to jedna z pierwszych polskich powieści o wojnie w Ukrainie napisanych przez doświadczonego literata. Unika propagandy — pokazuje brutalność, głupotę i absurd wojny, a jednocześnie uznaje sprawiedliwość ukraińskiej walki. Autor nie idealizuje, ale ludzie na froncie zyskują pełnię człowieczeństwa.

Książka dostępna w bibliotece szkolnej.

Nie zwlekaj – przyjdź, wypożycz i przeczytaj.

Polecam
J. Banaszczyk

2025-09-02
Ucznowie na sali podczas apelu

WAKACJE ZA NAMI

Dziś drugi dzień zajęć w nowym roku szkolnym, wczoraj ponownie zawitaliśmy w murach naszego Liceum. Były przemówienia, dzielenie się wrażeniami, uściski i okrzyki radości. Samorząd Uczniowski powitał nowych kolegów i koleżanki, życzył powodzenia maturzystom i zmotywował do działania pozostałych uczniów.

WITAJCIE W NOWYM ROKU SZKOLNYM!!!

2025-08-31
Plakat akcji

Finał akcji Radomsko Zdaje Angielski 2025

Znamy już wyniki tegorocznej edycji naszej akcji. Przypomnijmy, że w jej ramach do międzynarodowego egzaminu Cambridge B2 First przystąpiło w czerwcu aż 31 kandydatów. Ich osiągnięcia przedstawimy na uroczystej gali w piątek, 5 września, w I LO w Radomsku. Gościem specjalnym będzie Paweł Kaliszczak, prawnik, znawca dziejów Radomska, człowiek wielu pasji.

Projekt Radomsko Zdaje Angielski realizują od lat wspólnym wysiłkiem I i II LO w Radomsku oraz PPJO Horizon, pod patronatem honorowym Starosty Powiatu Radomszczańskiego.

2025-08-14
Loga

HARMONOGRAM UDZIELANIA WSPARCIA

w projekcie Sprawny umysł drogą do przyszłości realizowanym w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027, Działanie FELD.08.07

plik pdf - Harmonogram_udzielania_wsparcia Harmonogram udzielania wsparcia

KOMUNIKATY

2025-01-21
Brązowa tarcza - Perspektywy 2025
2025-09-10

OGŁOSZENIE

Zapraszamy chętnych uczniów klas I, II i III, którzy chcieliby zgłosić swoje kandydatury do Samorządu Uczniowskiego.

Zgłoszenia będą przyjmowane przez opiekunów SU od 11 do 19 września 2025r.

Kandydaci zobowiązani są do przygotowania swojego programu wyborczego w formie plakatu (rozmiar A3) do 30 września 2025r. i dostarczenia go do opiekunów SU.

Opiekunowie SU
Ewa Pieles
Marta Kurek

2025-08-27

Zapraszamy do udziału w pracach Koła Filozoficznego.

W programie zajęć

  • Lektura klasycznych i współczesnych tekstów filozoficznych
  • Dyskusje na ciekawe i aktualne tematy związane z filozofią
  • Możliwość udziału w Olimpiadzie Filozoficznej

Zajęcia prowadzi p. Jacek Michniowski

Chętni proszeni o kontakt z prowadzącym

Tematyka XXXVIII Olimpiady Filozoficznej
2025-08-27

Edukacja zdrowotna – informacje o przedmiocie

Szanowni Rodzice,

Zachęcamy do zapoznania się z materiałami przygotowanymi przy współpracy Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Zdrowia oraz Ministerstwa Sportu i Turystyki.

Wśród publikacji znajdują się: przykładowe programy nauczania, materiały edukacyjne dla uczniów i nauczycieli oraz scenariusze lekcji, poradniki, informatory, dopasowane do poziomu szkoły podstawowej i ponadpodstawowej.

Na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej opublikowany został również „Informator o edukacji zdrowotnej” – kompendium wiedzy zawierające cele i założenia przedmiotu, podstawę programową oraz informacje dotyczące jego organizacji i realizacji.

Wśród materiałów dostępna jest także prezentacja o edukacji zdrowotnej, która w przystępnej formie przedstawia najważniejsze założenia i obszary nowego przedmiotu.

Wszystkie materiały dostępne są na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej, a także na stronie internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Nowe zajęcia w naszej szkol e będą realizowane w klasach I–III.

Realizacja treści programowych zajęć stanowi spójną całość z pozostałymi zadaniami wychowawczo-profilaktycznymi szkoły.

Uczeń nie będzie brał udziału w zajęciach, jeżeli jego rodzice zgłoszą dyrektorowi szkoły w formie pisemnej rezygnację z udziału ucznia w zajęciach (dokument do pobrania na stronie szkoły). Rezygnację składa się w terminie do dnia 25 września.

Zajęcia nie podlegają ocenie i nie mają wpływu na promocję ucznia do klasy wyższej ani na ukończenie szkoły przez ucznia. Podstawa prawna

• Rozporządzenie Ministra Edukacji z dnia 6 marca 2025 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego dla liceum ogólnokształcącego, technikum oraz branżowej szkoły II stopnia

2025-02-19
grant na 20000 zł
2025-02-01

Nieodpłatna pomoc prawna

Lista jednostek nieodpłatnego poradnictwa, dostępnego dla mieszkańców Powiatu Radomszczańskiego, o której mowa w Ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej.

plik doc -Miejsca, gdzie w Powiecie Radomszczańskim udzielana jest nieodpłatna pomoc prawna Miejsca, gdzie w Powiecie Radomszczańskim udzielana jest nieodpłatna pomoc prawna
plik pdf - Lista jednostek nieodpłatnego poradnictwa Lista jednostek nieodpłatnego poradnictwa
2025-03-17
logo funduszu

11 marca 2025 r. uroczyste otwarcie "Eko - Laboratorium Biologicznego" w I LO w Radomsku.

Pracownia powstała w ramach konkursu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi "Nasze ekologiczne pracownie”.

Całkowity koszt zadania : 70 000 zł. Pozyskane środki z WFOŚ i GW w Łodzi – 60 000zł, wkład własny, środki z Powiatu Radomszczańskiego – 10 000zł. Pozyskane fundusze pozwoliły utworzyć nowoczesną, funkcjonalną , bogatą w pomoce dydaktyczne pracownię, dającą młodzieży atrakcyjne warunki nauczania, a nauczycielom komfortowe warunki pracy. W Eko- Laboratorium Biologicznym będą odbywać się zajęcia z biologii, w większości na poziomie rozszerzonym, zajęcia przygotowujące młodzież do konkursów i olimpiad, projektów ekologicznych. Przerobiono instalację elektryczną, wycyklinowano i pomalowano podłogę, wyremontowano i pomalowano ściany, odnowiono parapety. Zakupiono jednoosobowe stoliki, krzesła, szafy, biurko, komputer. Zakupiono m.in. sprzęt laboratoryjny, mikroskopy z możliwością podłączenia do komputera, lupy, modele biologiczne, zestawy mikroskopowych preparatów biologicznych, zestawy do badania właściwości powietrza, zanieczyszczenia i hałasu, badania gleby, model DNA, zestawy wskaźników do doświadczeń szkolnych i eksperymentów, fartuchy, stetoskopy uczniowskie, szkło laboratoryjne, mobilną szafę laboratoryjną mobiLab. Tablica kredowa została zastąpiona monitorem interaktywnym, dotykowym, który łączy w sobie funkcjonalność tablicy interaktywnej z  komputerem, projektorem i głośnikami. Prezentowanie na ekranie obrazy, pozwolą pokazać obiekty w bardzo dużej rozdzielczości. Na ścianach pracowni umieszczony został układ okresowy pierwiastków . W oknach pojawiły się nowe rolety. Na parapetach piękne kwiaty.

Beata Zając-Turlejska

2023-09-10
 logo Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej  w Łodzi

12 września uroczyste otwarcie ,,Eko- Centrum Geograficznego” w I LO w Radomsku.

Pracownia powstała w ramach konkursu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi "Nasze ekologiczne pracownie”.

Całkowity koszt zadania : 70 140 zł. Pozyskane środki z WFOŚ i GW w Łodzi - 59 940zł, wkład własny, środki z Powiatu Radomszczańskiego – 10 200zł.

Pozyskane fundusze pozwoliły utworzyć nowoczesną, funkcjonalną , bogatą w pomoce dydaktyczne pracownię, dającą młodzieży atrakcyjne warunki nauczania, a nauczycielom komfortowe warunki pracy.

W Eko-Centrum Geograficznym będą prowadzone zajęcia z przedmiotów przyrodniczych, w większości z geografii.

Przerobiono instalację elektryczną, wycyklinowano i pomalowano podłogę, wyremontowano i pomalowano ściany, odnowiono parapety. Zakupiono jednoosobowe stoliki, krzesła, szafy, biurko, komputer. Oprócz tradycyjnych pomocy dydaktycznych (mapy, globusy, plansze) zakupiono programy multimedialne. Tablica kredowa została zastąpiona monitorem interaktywnym, dotykowym, który łączy w sobie funkcjonalność tablicy interaktywnej z  komputerem, projektorem i głośnikami. Prezentowanie na ekranie mapy, plansze, filmy pozwolą pokazać obiekty w bardzo dużej rozdzielczości. Na ścianach pracowni zostały wyeksponowane ciekawostki z ekologii i geografii. W oknach pojawiły się nowe rolety. Na szafkach i parapetach rośliny.

Beata Zając-Turlejska

2021-10-02
plakat akcji - Czytam więc jestem

DYPLOMY, CERTYFIKATY, PODZIĘKOWANIA

Podziękowanie za wsparcie logistyczne 93 batalionulekkiej piechoty w Łasku
Certyfikat za udział w 6 edycji Sprzątamy Dla Polski
Podziękowania dla I LO za pomoc i serce okazane podopiecznym schroniska
Certyfikat udziału w premierach filmów o historii społeczności żydowskich
Dyplom za zajęcie II miejsca we współzawodnictwie Sportowym- dziewczęta
Dyplom za zajęcie II miejsca we współzawodnictwie Sportowym- chłopcy
Dyplom za zajęcie II miejsca - olimpiada wiedzy o wynalazczości
Podziękowanie za udział W Szlachetnej Paczce
Podziękowanie za zorganizowanie karmy i zbiórki pieniędzy
Dyplom dla ILO za zajęcie pierwszego miejsca w rywalizacji sportowej
Podziękowanie dla Pana Bogdana Węgrzyńskiego za wpieranie MOPS
Radomsko, 2025
wykonanie: button11©project

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

ZGADZAM SIĘ