mgr Agnieszka Styczyńska - Dryja
PONIEDZIAŁEK: 8.00 - 9.45DYŻURY PEDAGOGA SPECJALNEGO
mgr Ewa Ratowska
PONIEDZIAŁEK: 7.00 - 9.30; 14.00 - 16.00
WTOREK: 7.00 - 8.30; 13.00 - 17.00
ŚRODA: 12.00 - 17.00
CZWARTEK: 14.00 - 17.00
PIĄTEK: 7.00 - 8.30; 11.00 - 16.00
Zadania pedagoga:
Pedagog dba o wszechstronny rozwój ucznia, organizuje i prowadzi wszelkiego rodzaju zajęcia o charakterze integracyjno - profilaktyczno-terapeutycznym. Jest koordynatorem działalności profilaktycznej na terenie szkoły oraz inicjatorem i autorem programów związanych ze sferą opiekuńczo – wychowawczą. Prowadzi konsultacje dla nauczycieli, wychowawców i rodziców, pełniąc rolę osoby wspierającej w rozwiązywaniu trudnych sytuacji wychowawczych. Dotyczy ono nauczycieli, dzieci i rodziców.
Pedagog próbuje pomóc w konfliktach na różnych płaszczyznach. Robi wszystko co w jego mocy, ale nie jest cudotwórcą i mimo najszczerszych chęci, nie zawsze jego praca osiąga zamierzone efekty. Wpływ na to ma wiele czynników. Nie ma gotowych recept na rozwiązanie problemów. Zadaniem pedagoga jest wspierać, próbować zrozumieć, szukać przyczyn i wskazywać możliwości rozwiązań; być czułym na krzywdę i nie pozwalać na przemoc.
Przy rozwiązywaniu trudności i problemów, pedagog korzysta z pomocy rodziców i innych instytucji: GOPS - u, Policji, Sądu dla Nieletnich, kuratora, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, CPR, Urzędu Gminy, KRPA.
Anna Piotrowska-Borowicz
Uczeń I LO członkiem PCz Rover Team
Miło nam poinformować, że Antoni Borowski, uczeń klasy II D1, został przyjęty do zespołu PCz Rover Team. Wraz z innymi pasjonatami będzie mógł rozwijać swoje umiejętności programistyczne i pracować nad nowymi wyzwaniami technologicznymi.
Antoni, gratulujemy i życzymy sukcesów!
20 listopada to wyjątkowy dzień – rocznica uchwalenia Konwencji o prawach dziecka. W tym roku mija 35 lat od tego ważnego wydarzenia. To właściwy moment, aby zwrócić szczególną uwagę na dzieci i ich prawa.
I LO jak co roku włączyło się do świętowania obchodów wspólnie z UNICEF.
Młodzież przygotowała gazetkę, a na lekcjach języka angielskiego i francuskiego przeprowadzono szereg działań i aktywności związanych z tym tematem. Były one również punktem wyjścia do okazania wsparcia i solidarności dzieciom, których prawa są łamane.
Koordynatorzy: Anna Jędrzejczyk i Magdalena Martela
Uczniowie klasy IIIE oraz uczestnicy pozaszkolnej debaty oksfordzkiej z klas: IIC, IIIE1 oraz IIID, odwiedzili Warszawę, w tym Sejm RP oraz Muzeum Ziemi.
Wizyta w Sejmie RP, to efekt zaproszenia Pana posła Adriana Witczaka. Zwiedziliśmy sejmowe korytarze, salę posiedzeń, a nawet, dzięki uprzejmości Pana posła, udało się zawitać przed gabinety klubów poselskich oraz marszałków Sejmu. Nie obyło się bez spotkań z posłami lewicy, ale także prawicy oraz, oczywiście, centrum. Serdeczne podziękowania dla Pana posła Adriana Witczaka od uczestników wycieczki za zaproszenie, twórcze spotkanie i oczywiście wspaniałą niespodziankę dla wszystkich - pięknie wydaną, polską, Konstytucję.
Odwiedziliśmy także Muzeum Ziemi, z pięknymi okazami skamieniałości, skał i minerałów, ciekawie opisane procesy egzogeniczne i endogeniczne. Bonusem, mogliśmy poczuć nawet na własnej dłoni - zęby mamuta.
Opiekę nad uczniami sprawowali profesorowie: Pani Joanna Mielczarek, Pan Łukasz Stępień oraz Pan Tomasz Mazur.
Pozdrawiamy, klasa IIIE.
22 listopada miała miejsce nietypowa, bo otwarta lekcja języka polskiego, podczas której uczniowie klasy III B wykazali się kreatywnością. Młodzież odczytywała z podziałem na role dzieło Stanisława Wyspiańskiego pt. „Wesele”. Niebagatelną rolę odegrały kostiumy, dzięki którym udało się przybliżyć koloryt i atmosferę epoki. Dodatkowo, podczas czytania fragmentów dramatu, uczniowie mieli szansę wykazać się umiejętnościami aktorskimi, co sprawiło, że lektura stała się ciekawsza i odrobinę łatwiejsza w odbiorze.
Dzięki zaangażowaniu uczniów, innowacyjności, lekcja okazała się dla nich niezapomnianym przeżyciem, rozbudzającym miłość do literatury i poszerzającym horyzonty kulturowe.
Na sukces lekcji wpłynęła 100% obecność uczniów, aktywność, zaciekawienie tokiem lekcji, usystematyzowanie oraz poziom przygotowania uczniów. Przygotowana została również wystawa związana z twórczością Stanisława Wyspiańskiego.
Miło nam było gościć obserwatorów lekcji, którymi byli: Pan Dyrektor – Bogdan Węgrzyński, Pani Wicedyrektor – Anna Piotrowska – Borowicz, Pani Profesor Iwona Bałazińska.
Nauczyciel prowadzący lekcję: Ewa Ociepa
Młodzież z klas I-III wzięła udział w trzech różnych zajęciach sportowych: pilates, stretching, trening obwodowy. Zajęcia zostały przeprowadzone przez trenerkę z Xtreme Fitness Radomsko.
Bardzo dziękujemy za pomoc w organizacji. B.Ujma Koordynator TZ ILO
Już niedługo w naszej szkole zostanie uruchomiony HOTSPOT (CAPTIVE PORTAL) pozwalający uzyskać dostęp do internetu na telefonie lub laptopie. CAPTIVE PORTAL to powszechnie stosowany mechanizm w publicznych sieciach WiFi, który wymaga, za pomocą odpowiedniej strony WWW, uwierzytelnienia użytkownika przed udzieleniem mu dostępu do Internetu. Każdy z uczniów i nauczycieli więc będzie zobowiązany założyć konto, by móc korzystać z takiej możliwości. Obecnie trwają prace techniczne.
Inicjatorem działań jest przewodniczący Samorządu Uczniowskiego Jakub Wróblewski.
Więcej informacji niebawem!
Drodzy Uczniowie!
Serdecznie zachęcamy Was do udziału w Szkolnym Konkursie na „Najpiękniejszy Stroik Bożonarodzeniowy”.
Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody rzeczowe!
Forma i technika pracy dowolna – praca indywidualna.
Zainteresowanych odsyłamy do regulaminu konkursu zamieszczonego w załączniku poniżej.
Ogłoszenie wyników nastąpi 20 grudnia 2024 r. podczas Jasełek Szkolnych.
Życzymy kreatywnych pomysłów i powodzenia w zmaganiach konkursowych.
Organizatorzy:
Wychowawcy świetlicy szkolnej I LO
jak co roku nasza szkoła włącza się w akcję Szlachetna Paczka. Wybraliśmy już rodzinę (bliższe informacje niebawem na stronie szkoły) i czekamy na Wasze wsparcie.
Akcja trwa: od 21 listopada 2024 r. do 9 grudnia 2024 r. Zachęcamy do wzięcia udziału.
Miejsce zbiórki: sala 38
Koordynatorzy: Pani Bożena Ujma, Alicja Wyrfel-Grzegorczyk i Samorząd Uczniowski z opiekunami.
Szlachetna Paczka 2024 - lista produktówOrganizatorzy projektu lingwistycznego „MISTRZOWIE PIÓRA – WISŁAWA SZYMBORSKA I KARL DEDECIUS” zapraszają nauczycieli i ich uczniów do udziału w przedsięwzięciu o zasięgu powiatowym. Inicjatywa umożliwia wieloaspektowy rozwój młodzieży, jej talentów, wyzwala kreatywność i daje szansę na autoprezentację uczniowską przy jednoczesnym poznawaniu umiejętności innych uczestników działań projektowych. Cieszymy się na wspólną przygodę intelektualną!
Prosimy o zapoznanie się z informacjami zamieszczonymi na plakacie prezentującymi ofertę skierowaną do uczniów szkół podstawowych (klasy VII i VII) i szkół ponadpodstawowych z powiatu radomszczańskiego oraz terminarz działań projektowych i konkursowych.
Organizatorzy będą sukcesywnie drogą mailową zapraszać nauczycieli z ich podopiecznymi do udziału w poszczególnych ogniwach projektu zgodnie z przedstawionym na plakacie harmonogramem.
Pracownia powstała w ramach konkursu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi "Nasze ekologiczne pracownie”.
Całkowity koszt zadania : 70 140 zł. Pozyskane środki z WFOŚ i GW w Łodzi - 59 940zł, wkład własny, środki z Powiatu Radomszczańskiego – 10 200zł.
Pozyskane fundusze pozwoliły utworzyć nowoczesną, funkcjonalną , bogatą w pomoce dydaktyczne pracownię, dającą młodzieży atrakcyjne warunki nauczania, a nauczycielom komfortowe warunki pracy.
W Eko-Centrum Geograficznym będą prowadzone zajęcia z przedmiotów przyrodniczych, w większości z geografii.
Przerobiono instalację elektryczną, wycyklinowano i pomalowano podłogę, wyremontowano i pomalowano ściany, odnowiono parapety. Zakupiono jednoosobowe stoliki, krzesła, szafy, biurko, komputer. Oprócz tradycyjnych pomocy dydaktycznych (mapy, globusy, plansze) zakupiono programy multimedialne. Tablica kredowa została zastąpiona monitorem interaktywnym, dotykowym, który łączy w sobie funkcjonalność tablicy interaktywnej z komputerem, projektorem i głośnikami. Prezentowanie na ekranie mapy, plansze, filmy pozwolą pokazać obiekty w bardzo dużej rozdzielczości. Na ścianach pracowni zostały wyeksponowane ciekawostki z ekologii i geografii. W oknach pojawiły się nowe rolety. Na szafkach i parapetach rośliny.
Beata Zając-Turlejska
Nasza szkoła w okresie 1.05-31.10.2022 r. realizuje projekt pn. Cyfrowa szkoła - rozwój edukacji cyfrowej w I Liceum Ogólnokształcącym w Radomsku.
Celem projektu jest poprawa jakości oferty edukacyjnej w zakresie nauczania opartego o najnowsze technologie informacyjno-komunikacyjne. Działania projektowe oparte są na o zadaniach:
Przedsięwzięcia realizowane w ramach projektu pozwolą na zwiększenie dostępu do wysokiej jakości edukacji opartej o najnowsze technologie informacyjno-komunikacyjne ukierunkowanej na potrzeby ucznia szkoły ponadpodstawowej.
Wartość projektu: 233.437,50 zł. Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.
To już trzecia EKOPRACOWNIA jaką udało nam się utworzyć w I Liceum Ogólnokształcącym w Radomsku od 2016 roku.
To wszystko dzięki konkursom Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi „ Nasze Ekologiczne Pracownie”.
Tym razem EKOPRACOWNIA powstała w sali nr 5, która do tej pory pełniła funkcję pracowni biologicznej. Bardzo się cieszymy, że w tak trudnych czasach po raz kolejny udało się sprostać wymaganiom konkursowym.
Oprócz powyższych kwot Rada Rodziców przy I LO przekazała 4 300 zł na prace remontowe zaplecza EKOPRACOWNI.
W „ EKOPRACOWNI I Liceum Ogólnokształcącego w Radomsku” będą realizowane treści z zakresu edukacji ekologicznej w ramach przedmiotów: chemia, fizyka, biologia.
Więcej informacji o ekopracowni
Katarzyna Alama-Gębicz – wicedyrektor I LO
Beata Zając Turlejska – nauczyciel fizyki i matematyki
Całkowity koszt zadania to 165 tys. zł. w tym:
Autorki i koordynatorki projektu:
Katarzyna Alama-Gębicz – wicedyrektor I LO
Beata Zając Turlejska – nauczyciel fizyki i matematyki
przy udziale środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi.
Wartość ogólna zadania: 49 931 zł
Wysokość dofinansowania ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi: 41 667 zł
Wkład własny : 8 264 zł
Utworzone „Eko-eksperymentarium I Liceum Ogólnokształcącego w Radomsku”, umożliwiło stworzenie uczniom warunków do przeprowadzania doświadczeń z zakresu przedmiotów przyrodniczych, analizy procesów i zjawisk zachodzących w otaczającym nas świecie. Powstały stanowiska do eksperymentowania , wyposażone w nowoczesne pomoce. W ramach remontu pomalowano ściany, wycyklinowano i pomalowano parkiet, naprawiono parapety. Wykonano przyłącze wodno-kanalizacyjne. Zmodernizowano instalację elektryczną, wykonano przyłącze do urządzenia sieciowego obsługującego internet. Zakupiono i zainstalowano przesuwaną tablicę akademicką , szafy na pomoce dydaktyczne, krzesła, biurko dla nauczyciela, stół demonstracyjny. Zakupione jednoosobowe stoliki uczniowskie umożliwią pracę indywidualną uczniów jak i w grupach. Zostały wykonane i umieszczone na ścianach plansze dydaktyczne oraz układ okresowy. W ramach projektu zakupiono cztery komputery, projektor, wizualizer, urządzenie sieciowe, tablet graficzny. Pracownia wzbogaciła się o pomoce dydaktyczne związane z edukacją ekologiczną m.in.: zestaw do doświadczeń i ćwiczeń z optyki geometrycznej, zestaw do doświadczeń z elektrostatyki, autko z napędem wodorowym, autko napędzane energią słoneczną, baterię słoneczną z wbudowanym silnikiem, mikroskop, lupy, maszynę elektrostatyczną, Generator Van de Graaffa z akcesoriami, elektryczną pompę próżniową, komplet do doświadczeń z próżnią miernik natężenia dźwięku, sprzęt laboratoryjny.
W „ Eko-eksperymentarium I Liceum Ogólnokształcącego w Radomsku” będą realizowane treści z zakresu edukacji ekologicznej w ramach przedmiotów: chemia, fizyka , przyroda, biologia.
W realizacji zadania wspiera nas organ prowadzący szkołę - Powiat Radomszczański. Wsparcie finansowe otrzymaliśmy również od firmy FBSerwis Kamieńsk Sp.z o.o.
Koordynatorki projektu: Beata Zając-Turlejska, Katarzyna Alama-Gębicz