W ramach realizacji projektu „Kropla wody – kroplą życia” uczniowie klas IF, IIIC i IIIF wzięli udział w prelekcji na temat „Rola wody w organizmie człowieka”. Podczas spotkania uczniowie dowiedzieli się m.in.:
Pani dietetyk zwróciła również uwagę na problem zbyt częstego sięgania po energetyki. Przybliżyła uczniom skład tych napoi oraz jakie są skutki nadmiernego ich spożywania.
Spotkanie poprowadziła pani dietetyk Justyna Filiks.
Bardzo dziękujemy!
Ewa Siejka
Agnieszka Krawczyk – Broszkowska
Anna Jędrzejczyk
W ramach realizacji projektu: „Kropla Wody- Kroplą Życia” i z okazji Światowego Dnia Wody, który w tym roku minął pod hasłem: „Przyspieszenie zmian”, uczennica klasy IIE- Aleksandra Karska przygotowała prezentację „Ślad wodny”. Dzięki niej znaleźliśmy odpowiedzi na pytania:
Z prezentacją można było się zapoznać podczas przerw śródlekcyjnych 22 marca, gdy obchodzimy Światowy Dzień Wody.
Grupa uczniów z klasy IE1 w tym dniu przeprowadziła badania jakości wody, testy kolorystyczne określające zawartość azotynów, azotanów, fosforanów, amoniaku, twardości i ph badanej wody.
Ponadto klasy: IIIB, IIIE i IIIF pracowały ze słownictwem związanym z wodą na lekcjach języka francuskiego. Temat „L’eau-la vie”, prezentowane krótkie filmy (https://boutique.arte.tv/detail/h2o-l-eau-la-vie-et-nous) oraz przygotowane przez młodzież plakaty zmuszały do refleksji nad rolą wody dla przyrody, postępu i życia na naszej „błękitnej planecie”.
W ramach projektu: „Kropla Wody – Kroplą Życia” przed nami jeszcze spotkanie dietetykiem, przedstawicielami PGK, z panią dr n.biol. Ewą Fiedorowicz z Katedry Biochemii Wydziału Biologii i Biotechnologii UWM.
Koordynatorzy: Ewa Siejka, Anna Jędrzejczyk, Agnieszka Krawczyk-Broszkowska
Z okazji Światowego Dnia Wody, uczniowie klasy 3C1 uczestniczyli w wykładzie „Woda – życiodajna cząsteczka” w ramach realizacji projektu Kropla wody kroplą życia. Spotkanie z cyklu wypożycz sobie naukowca - spotkanie z nauką, prowadziła dr Ewa Fiedorowicz z Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie na platformie Teams.
Podczas spotkania poruszano m.in. zagadnienia:
Uczniowie klasy 3F1 i 1F przeprowadzili badania jakości wody, testy kolorystyczne określające zawartość azotynów, azotanów, fosforanów, amoniaku, twardości i ph badanej wody.
Ewa Siejka,
Agnieszka Krawczyk - Broszkowska
W ramach obchodów Światowego Dnia Wody z PAH uczniowie kl.IIB i IIF uczestniczyli w zajęciach w trakcie, których dowiedzieli się jak racjonalnie gospodarować zasobami wody. Wysłuchali webinarium przygotowanego przez PAH nt. "Czy w Afryce nie ma wody?"
W programie zajęć
Zajęcia prowadzi p. Jacek Michniowski
Chętni proszeni o kontakt z prowadzącym
Tematyka XXXVIII Olimpiady FilozoficznejLista jednostek nieodpłatnego poradnictwa, dostępnego dla mieszkańców Powiatu Radomszczańskiego, o której mowa w Ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej.
Pracownia powstała w ramach konkursu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi "Nasze ekologiczne pracownie”.
Całkowity koszt zadania : 70 000 zł. Pozyskane środki z WFOŚ i GW w Łodzi – 60 000zł, wkład własny, środki z Powiatu Radomszczańskiego – 10 000zł. Pozyskane fundusze pozwoliły utworzyć nowoczesną, funkcjonalną , bogatą w pomoce dydaktyczne pracownię, dającą młodzieży atrakcyjne warunki nauczania, a nauczycielom komfortowe warunki pracy. W Eko- Laboratorium Biologicznym będą odbywać się zajęcia z biologii, w większości na poziomie rozszerzonym, zajęcia przygotowujące młodzież do konkursów i olimpiad, projektów ekologicznych. Przerobiono instalację elektryczną, wycyklinowano i pomalowano podłogę, wyremontowano i pomalowano ściany, odnowiono parapety. Zakupiono jednoosobowe stoliki, krzesła, szafy, biurko, komputer. Zakupiono m.in. sprzęt laboratoryjny, mikroskopy z możliwością podłączenia do komputera, lupy, modele biologiczne, zestawy mikroskopowych preparatów biologicznych, zestawy do badania właściwości powietrza, zanieczyszczenia i hałasu, badania gleby, model DNA, zestawy wskaźników do doświadczeń szkolnych i eksperymentów, fartuchy, stetoskopy uczniowskie, szkło laboratoryjne, mobilną szafę laboratoryjną mobiLab. Tablica kredowa została zastąpiona monitorem interaktywnym, dotykowym, który łączy w sobie funkcjonalność tablicy interaktywnej z komputerem, projektorem i głośnikami. Prezentowanie na ekranie obrazy, pozwolą pokazać obiekty w bardzo dużej rozdzielczości. Na ścianach pracowni umieszczony został układ okresowy pierwiastków . W oknach pojawiły się nowe rolety. Na parapetach piękne kwiaty.
Beata Zając-Turlejska