Normalny rozmiar czcionki Zwiększ rozmiar czcionki Zmniejsz rozmiar czcionki Normalny wygląd strony Kontrast czarno - biały Kontrast żółto - czarny Kontrast czarno - żółty

I Liceum Ogólnokształcące
im. Feliksa Fabianiego w Radomsku

Szkoła otwarta na ludzi

AKTUALNOŚCI

2022-03-02

Pomoc dla Ukrainy!!!

W związku za atakiem Rosji na Ukrainę od poniedziałku, 28 lutego I Liceum Ogólnokształcące w Radomsku włącza się w akcję pomocy dla Ukrainy, przede wszystkim dla miasta partnerskiego Równe.

Zbieramy:
  1. produkty żywnościowe( suche)- kasza, ryż, makarony, konserwy, dania gotowe i w puszkach o przedłużonym terminie ważności;
  2. środki opatrunkowe i higieniczne;
  3. wodę butelkowaną;
  4. środki czystości, w tym szczoteczki i  pasty do zębów, mydła;
  5. koce, ręczniki;

Zebrane produkty proszę o przynoszenie do opiekuna SK PCK Bożeny Ujmy ( sala 38) i za pośrednictwem Stowarzyszenia Kresy zostaną przekazane dla potrzebujących.

Koordynatorzy:
Bożena Ujma oraz SKPCK i Justyna Broniszewska

2022-03-01
Na zdjęciu uczniowie zwycięzcy.

Osiągnięcia naszych uczniów

Realizacja szkolnego projektu “Ignacy Jan Paderewski wzorem do naśladowania” skutkowała starannym przygotowaniem uczniów naszej szkoły do II Ogólnopolskiego Konkursu “Ignacy Jan Paderewski – pianista wirtuoz, kompozytor, polityk, dyplomata, mąż stanu, mecenas sztuki i architektury” w dyscyplinie „Historyk Altus” – dla uczniów wszystkich typów szkół ponadpodstawowych. Organizatorem współzawodnictwa były dwie instytucje Wielkopolski Kurator Oświaty wraz z Instytutem Dziedzictwa Myśli Narodowej im. Romana Dmowskiego i Ignacego Jana Paderewskiego w Warszawie.

Uczestniczący w turnieju uczniowie wykazali się doskonałą znajomością detali z życia Kompozytora i Polityka i umiejętnością kojarzenia faktów biograficznych na tle historyczno – literackim. Uczniowie wykazali się między innymi umiejętnością rozpoznawania pamiątek, dokumentów czy obiektów prezentowanych na zdjęciach związanych z Mistrzem, znajomością faktów z jego życia, zdolnością kojarzenia fragmentów wypowiedzi z okolicznościami, kiedy wygłaszał swe przemówienia Orator i oczywiście wiedzą na temat twórczości artystycznej doskonałego Muzyka. Sandra Borek, uczennica klasy IIIb1 i Jakub Wiewióra, uczeń klasy Id odnieśli sukces we współzawodnictwie z młodzieżą z całego kraju. Zwycięzcom tego etapu zmagań życzymy dalszych sukcesów w drodze do finału konkursu.

Na zdjęciach uczniowie - zwycięzcy.

Opiekun merytoryczny – Iwona Bałazińska

2022-02-28

Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych.

1 marca będziemy obchodzić Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych. Święto zostało ustanowione 3 lutego 2011 roku. Żołnierze Wyklęci byli żołnierzami polskiego powojennego podziemia niepodległościowego i antykomunistycznego, którzy stawiali opór sowietyzacji Polski i podporządkowaniu jej ZSRS. Musieli zmierzyć się z ogromną, wymierzoną w nich propagandą Polski Ludowej, która nazywała ich „bandami reakcyjnego podziemia” bądź "zaplutymi karłami reakcji". Liczbę członków wszystkich organizacji i grup konspiracyjnych szacuje się na 120-180 tysięcy. Większość akcji oddziałów podziemia antykomunistycznego było wymierzonych w funkcjonariuszy UB, KBW i MO. Ostatnim członkiem ruchu oporu był Józef Franczak ps. „Lalek”, który zginął w obławie w Majdanie Kozic Górnych pod Piaskami (woj. lubelskie) osiemnaście lat po wojnie – 21 października 1963 roku. Żołnierzy Wyklętych dotknęły ogromne prześladowania. W walkach podziemia z władzą ludową zginęło około 9 tys. konspiratorów. Kolejnych kilka tysięcy zostało zamordowanych na podstawie wyroków komunistycznych sądów lub zmarło w więzieniach. Wciąż są to tylko szacunki.

W ramach obchodów tego Święta w naszej szkole zostaną przeprowadzone następujące działania:

  • udział w Konkursie Żołnierze Wyklęci Obudźcie Polskę, którego głównym organizatorem jest Poseł na Sejm RP Robert Telus;
  • prelekcje oraz projekcje filmów dokumentalnych nt. Żołnierzy Wyklętych podczas lekcji historii i godzin wychowawczych;
  • gazetka informacyjna;
  • lekcja muzealna dla klas humanistycznych.

Organizatorzy:
Małgorzata Machaj
Bożena Ujma
Radosław Oziembała

2022-02-27

Kampania informacyjna dotycząca leczenia depresji

23 lutego, po raz kolejny, obchodziliśmy Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją.

To okazja do upowszechniania wiedzy na temat depresji i zachęcenie chorych do leczenia. Przygotowana przez Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi kampania informacyjna ma na celu zwrócenie uwagi społeczeństwa na to, że depresja to zaburzenie psychiczne, które może dotyczyć każdego bez względu na wiek, płeć czy status społeczny.

Niezbędne jest zwiększanie świadomości na temat dostępności do leczenia tej choroby, które w przypadku dorosłych realizowane jest w poradniach zdrowia psychicznego, szpitalach lub oddziałach psychiatrycznych oraz centrach zdrowia psychicznego, a w przypadku dzieci i młodzieży w ośrodkach środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej, poradniach zdrowia psychicznego oraz szpitalach lub oddziałach psychiatrycznych.

Szczególnie istotny jest fakt, że aby skorzystać ze świadczeń w tym zakresie nie jest potrzebne skierowanie.

Informacje szczegółowe na temat placówek dostępne są na stronie internetowej Narodowego Funduszu Zdrowia: www.gsl.nfz.gov.pl oraz pod numerem całodobowej bezpłatnej infolinii NFZ: 800 190 590 - Telefoniczna Informacja Pacjenta.

Link do materiałów informacyjnych na stronie Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi.

2022-02-23

Projekt edukacyjny klasy Id

Społeczność klasowa Id zrealizowała projekt edukacyjny “Dostojny Kraków”. Podstawowymi założeniami przedsięwzięcia było poznanie zabytków Krakowa i doświadczenie walorów operetki. Podzieleni na grupy zadaniowe uczniowie opracowywali pod opieką wychowawcy nakreślone ogniwa projektu. Wyznaczono trasę zwiedzania i dokonano wyboru tytułu widowiska muzycznego. Młodzież klasy Id spacerowała uliczkami pięknego Krakowa i poznawała jego najcenniejsze zakątki.

Uczniowie – prelegenci nie tylko przybliżyli swoim koleżankom i kolegom dane historyczne, ale także wzbogacili swe prezentacje słowne o ciekawostki i legendy. Majestatyczny Wawel z Zamkiem Królewskim i Bazyliką Katedralną zachwycił wszystkich swą monumentalnością i ciekawą przeszłością. Dominująca nad Rynkiem Bazylika Mariacka wzbudziła podziw. Wysłuchano hejnału, którego historię przedstawili prelegenci. Po przejściu urokliwymi uliczkami Starego Miasta młodzież przybyła przed gmach teatru im. Juliusza Słowackiego. Wybrana przez młodzież operetka sanatoryjna w reżyserii Cezarego Tomaszewskiego zachwyciła swą artystyczną formą przekazu. Uznano, iż widowisko muzyczne, które łączy lekką melodyjną muzykę z akcją sceniczną o charakterze komediowym jest niekwestionowanym doświadczeniem estetycznym. Zrealizowanie wszystkich wyznaczonych punktów projektu było możliwe dzięki zaangażowaniu biura turystycznego “Pikada”, które zadbało o doskonałą organizację przedsięwzięcia.

Zapraszamy do obejrzenia filmiku autorstwa Natalii Woszczyk, uczennicy klasy Id, który stanowi podsumowanie klasowego projektu. Opiekę merytoryczną nad przedsięwzięciem sprawowali pani prof. Iwona Bałazińska i pan prof. Radosław Oziembała

2022-02-23

Ignacy Jan Paderewski wzorem do naśladowania

Przybliżenie sylwetki Ignacego Jana Paderewskiego – pianisty wirtuoza, kompozytora, polityka, dyplomaty, męża stanu, mecenasa sztuki i architektury to podstawowe zadanie projektu realizowanego w kręgu uczniów naszej szkoły. Biorą w nim udział uczniowie klas Id, IIc i IIIb1. Poznawanie sylwetki Wielkiego Polaka stanowi osnowę spotkań mających na celu zagłębianie się w losy jego życia.

Podstawową lekturą, na bazie której konstruowane były dotychczasowe spotkania to “Pamiętniki” spisane przez Mary Lawton. Ciekawość, niesamowity głód wiedzy i otwartość, to cechy, które torowały drogę kariery Wirtuoza i Polityka. Ignacy Jan Paderewski słynął z doskonałego wykształcenia, które sukcesywnie uzupełniał. Był poliglotą, znał między innymi języki angielski, niemiecki i rosyjski. Czytał w oryginale klasyków literatury pięknej, biografie przywódców wojskowych, polityków i czołowych postaci świata polityki. Paderewski był przyjmowany na dworach świata, przez wielu przywódców. Kontakty z mu współczesnymi osobistościami torowały drogę do urzeczywistniania planów niepodległościowych jak i osobistych. Postać Ignacego Jana Paderewskiego powinniśmy traktować jako wzór do naśladowania. Zachęcam wszystkich uczniów naszej szkoły do ugruntowania przekonania, którym kierował się Wybitny Polak, iż podejmowanie trudnych wyzwań, niekiedy wyrzeczeń skutkować będzie zapewnieniem silniej pozycji w dorosłym życiu.

Opiekun młodzieży realizującej projekt: Iwona Bałazińska

2022-02-08
Martyna Sowa, uczennica klasy IIID oraz Aleksander Gloc, uczeń klasy IIID1

SUKCESY W OLIMPIADZIE GEOGRAFICZNEJ

Martyna Sowa, uczennica klasy IIID oraz Aleksander Gloc, uczeń klasy IIID1 w ostatni weekend wzięli udział w etapie okręgowym XLVIII Ogólnopolskiej Olimpiady Geograficznej, która odbyła się na Wydziale Nauk Geograficznych Uniwersytetu Łódzkiego. Dwie, miłe informacje:

Po pierwsze, Martyna i Olek znaleźli się w gronie wyróżnionych nagrodami rzeczowymi przez Komitet Okręgowy Olimpiady Geograficznej w Łodzi za najlepsze prace badawcze po pierwszym etapie. Przypominamy: w I etapie Martyna przygotowała pracę badawczą na temat "Czynniki warunkujące oraz stopień wykorzystania odnawialnych źródeł energii w gminie Dobryszyce", natomiast Olek pracę badawczą pt. "Góra Chełmo jako atrakcja turystyczna".

Po drugie, nasi reprezentanci w etapie okręgowym rozwiązywali test, który składał się z trzech części. Bardzo dobry wynik osiągnął Olek Gloc - 4. wynik w województwie. Olek znalazł się w gronie kilkunastu uczniów i uczennic z woj. łódzkiego podlegających kwalifikacji do zawodów ogólnopolskich III stopnia (w których znajdzie się 30% osób z najlepszymi wynikami w skali kraju). Ostateczne wyniki zostaną ogłoszone przez Komitet Główny Olimpiady w marcu.

Martyna, Olek, wielkie GRATULACJE!

Trzymamy mocno kciuki za awans Olka do etapu centralnego.

Opiekunem merytorycznym Martyny i Olka jest nauczyciel geografii, pan Tomasz Mazur.

2022-02-06
 Okładka książki

Książka lutego

„Kajś” Zbigniewa Rokity to opowieść o Górnym Śląsku – burzliwej historii, niejednoznacznym dziedzictwie, mieszkańcach regionu. Autor podjął się karkołomnego zadania – opisania Górnego Śląska w formie reportażu. Rokita idąc po nitce do kłębka odkrywa śląskie korzenie swojej rodziny. Opowieść o familii przeplata anegdotami i opowieściami o regionie. Pisze o zwyczajach, postaciach, miejscach i wydarzeniach historycznych kluczowych dla Śląska i Ślązaków. Dzięki temu powstał wyjątkowy obraz miejsca niezwykle trudnego do opisania i zdefiniowania. Suspensowe zakończenie książki pokazuje, jak przewrotne może być życie. Dzięki rodzinnej narracji Rokity książkę czyta się jak dobrą powieść.

Polecam J. Banaszczyk

2022-01-23
Uczniowie z pracami

WARSZTATY Z ANALIZY OBRAZU NA ZAJĘCIACH KLUBU MYŚLI PROSPOŁECZNEJ

Za nami pierwsze dwa warsztaty w ramach projektu Fundacja Szkoła z Klasą "Solidarność. Podaj dalej!".

Zaczęliśmy od warsztatów wprowadzających, a także podjęliśmy się wstępnej analizy zdjęć, które są motywem przewodnim tegorocznej edycji. Jakie zdjęcie wystąpią w roli głównej? Zobaczcie sami.

"Program Solidarność. Podaj dalej!" to projekt realizowany międzynarodowo od 2016 roku równolegle we Francji, Chorwacji, Hiszpanii i Polsce. Opiera się na prostym pomyśle przypominającym ideę „wiadomości w butelce”. Co roku, 21 marca, podczas Międzynarodowego Dnia Walki z Dyskryminacją i Rasizmem młodzi ludzie wysyłają kartki pocztowe z przekazem solidarności do losowo wybranych nieznajomych i liczą na ich odpowiedź.

Każda kartka niesie podwójny przekaz: z jednej strony poprzez same zdjęcia, wybrane we współpracy z wybitnymi fotografami ze wszystkich krajów programu, a z drugiej dzięki osobistej wiadomości napisanej przez dzieci.

Przed napisaniem kartek młodzi ludzie wraz ze swymi nauczycielami poruszają tematy związane z dyskryminacją, migracją, ubóstwem, rosnąca nietolerancją i różnymi formami wykluczenia. Uczą się analizować i interpretować współczesne fotografie, odkrywać różnorodne znaczenia, które za nimi stoją. Następnie uczą się wyrażać myśli i formułować tekst, biorąc udział w warsztatach pisarskich.

Program opiera się na francuskiej akcji Jouons la Carte de la Fraternité prowadzonej przez La Ligue d’Enseignement od 2002 roku. Od tego czasu prowadzony jest we Francji nieustająco, z rosnącą popularnością, jako edukacyjna odpowiedź na rosnące negatywne trendy społeczne.

Od 2016 roku dzięki finansowaniu ze środków Komisji Europejskiej w ramach programu Erasmus + zyskał europejski wymiar. La Ligue d’Enseignement stał się jego liderem, a partnerami Fundacja Szkoła z Klasą (Polska), Fundación Cives (Hiszpania) i Centar Za Mirovne Studije (Chorwacja).

W 2019 roku nowym liderem programu został Centar Za Mirovne Studije (Chorwacja), a do grona dotychczasowych partnerów dołączyły dwie nowe organizacje: ARCI APS (Włochy) oraz Humanitas (Słowenia).

#fraternitycard #solidarnoscpodajdalej

2022-01-20

DZIEŃ JĘZYKA OJCZYSTEGO

W związku ze zbliżającym się Dniem Języka Ojczystego zapraszamy do udziału w dwóch konkursach:

  1. Być jak...
    to konkurs fotograficzny. Prześlij na wskazany poniżej adres zdjęcie, na którym jesteś dowolnie wybranym bohaterem literackim. Do fotografii dołącz około pięciozdaniowy opis postaci.
  2. Sprawdzam!
    to konkurs na stworzenie dyktanda w gwarze młodzieżowej. Napisz tekst liczący od 80 do 150 słów, w którym pojawią się modne wśród Twoich znajomych powiedzenia, zapożyczenia, skróty itp. (unikaj wulgaryzmów!).

Prace należy przesyłać na adres: kropla@fabiani.edu.pl do 4 lutego 2022 roku. Rozstrzygnięcie i ogłoszenie zwycięzców nastąpi 11 lutego.

Autorzy najlepszych prac zostaną nagrodzeni bonami podarunkowymi.

Organizator: K. Łągiewka

2022-01-18
Uczennice Zuzanna Ciesielska oraz Olga Roksela

Sukcesy uczniów sekcji języka niemieckiego

Sesja jesienna 2021r. ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej z języka niemieckiego została pozytywnie rozstrzygnięta w przypadku dwóch uczennic naszej szkoły. Olga Roksela, uczennica klasy IIIc i Zuzanna Ciesielska, uczennica klasy Ic zdobyły dyplomy laureatów.

Ten etap współzawodnictwa wymagał bardzo dobrego przygotowania merytorycznego w kontekście językowym i umiejętności koncentracji. Uczestnicy biorący udział w konkursie zmagali się bowiem z testem wielokrotnego wyboru. Większość z nich osiągnęła satysfakcjonujące wyniki, które potwierdziły, iż potrafią oni zastosować swą wiedzę w różnorodnych zadaniach, sprawdzających umiejętności językowe z podstawowych obszarów, m. in. rozumienia tekstu czytanego i struktur leksykalno gramatycznych.

Gratuluję serdecznie wszystkim uczestnikom wysokich wyników.

Opiekun młodzieży Iwona Bałazińska

2022-01-16
Logo olimpiady

Ogólnopolska Olimpiada Przedmiotowa z Języka Niemieckiego Olimpus

W dniu 13.01.2022 roku odbyła się w naszej szkole Ogólnopolska Olimpiada Przedmiotowa z Języka Niemieckiego Olimpus. Olimpiada o zasięgu ogólnopolskim przeprowadzana jest we wszystkich szkołach średnich i podstawowych z całej Polski, które wyrażają chęć zgłoszenia swojej szkoły do udziału w takiej olimpiadzie. Nasze liceum już od lat chętnie bierze udział w olimpiadach Olimpus.

W obecnej sesji zimowej olimpiady wzięło udział 46 uczniów naszego liceum. W przeważającej liczbie byli to uczniowie z klas III ale także z kl. II i I. Uczniowie bardzo chętnie włączyli się w przygotowania do olimpiady rozwiązując wcześniej różnego rodzaju testy leksykalno-gramatyczne.

Test olimpiady składał się z 30 zadań. Materiał zawarty w teście odpowiadał programowi nauczania w klasach 1-3. Na zadania składały się ćwiczenia na rozumienie tekstu czytanego, ćwiczenia z komunikacji językowej oraz ćwiczenia leksykalno-gramatyczne. Zadaniem uczniów było wybranie z czterech dostępnych odpowiedzi tylko jednej poprawnej odpowiedzi.

Celem olimpiady było propagowanie kompetencji języka niemieckiego, poszerzanie słownictwa, struktur gramatycznych.

Poprzez uczestnictwo w różnego rodzaju olimpiadach, konkursach, wydarzeniach zachęcamy młodzież do rozwijania znajomości języka niemieckiego, co może zaprocentować w przyszłości wykorzystaniem języka niemieckiego w karierze zawodowej.

Koordynatorem olimpiady w naszej szkole była p. prof. Małgorzata Szablewska.

We współpracę oraz pomoc nad przeprowadzeniem olimpiady włączyła się p. prof. Iwona Bałazińska.

Życzymy naszym Uczniom wysokich wyników!

Oprac. Małgorzata Szablewska

2022-01-16
 Aleksander Gloc uczeń klasy IIID1

OLIMPIADA WIEDZY EKONOMICZNEJ

Aleksander Gloc uczeń klasy IIID1 znalazł się wśród 25 najlepszych uczniów województwa łódzkiego Olimpiady Wiedzy Ekonomicznej.

Zawody II stopnia (okręgowe) XXXV Olimpiady Wiedzy Ekonomicznej odbyły się 14 stycznia 2022 r. (piątek) w 17 komitetach okręgowych powołanych przy Oddziałach Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego w największych miastach Polski.

Zawody okręgowe miały charakter pisemny i  składały się z trzech elementów:

  • jednego pytania o charakterze ogólnym nawiązującego do hasła przewodniego Olimpiady,
  • zadania z analizy finansowej,
  • 30 pytań testowych.

Olkowi gratulujemy i czekamy na wyniki etapu wojewódzkiego, mamy nadzieję, że zakwalifikuje się do etapu centralnego.

2022-01-05
 Uczniowie biorący udział w konkursie

Ogólnopolski konkurs Multitest 2021 z języka angielskiego rozstrzygnięty

W październiku 2021r. 66 uczniów I LO w Radomsku wzięło udział w ogólnopolskim konkursie Multitest z języka angielskiego ogłoszonym przez Centrum Edukacji Szkolnej. Zaszczytny tytuł laureata zdobyło 5 uczniów naszej szkoły:

  • Kinga Koniarska z klasy II C (8 miejsce), Kacper Banaszek z klasy III D1 (8 miejsce), Igor Mossur i Milena Kowalska z klasy III D1 (9 miejsce ex aequo), oraz Oliwia Krawczyk z klasy III C1 (10 miejsce).

Aż 16 uczniów otrzymało wyróżnienia:

  • Natalia Piechowicz z klasy II C, Aleksander Gloc z klasy III D1 - 11 miejsce; Marcin Sztuk z klasy III C1, Maria Dawid z klasy III D1, Lena Stefańczyk z klasy III D1, Maria Kaczmarek z klasy III C1, Igor Kęsy z klasy III E - 12 miejsce
  • Weronika Maligłówka z klasy III C1, Jakub Wróblewski z klasy III D1, Paweł Dróżdż z klasy III D1 – 13 miejsce ex aequo Jan Woźniak z klasy III C1, Jakub Waszczak z klasy III D1, Filip Kostyra z klasy III E – 14 miejsce
  • Zuzanna Basiak z klasy III D1, Anna Karasińska z klasy III D1, Mikołaj Mądry z klasy III D1 – 15 miejsce ex aequo.

Gratulacje i życzenia dalszych sukcesów dla laureatów i wyróżnionych w konkursie uczniów.

Szkolni koordynatorzy konkursu – A. Cyniak i P. Pacholik

NOWSZE WIADOMOŚCI
STARSZE WIADOMOŚCI

KOMUNIKATY

2025-01-21
Brązowa tarcza - Perspektywy 2025
2025-09-24
 Europejski dzień języków obcych - plakat
2025-08-27

Zapraszamy do udziału w pracach Koła Filozoficznego.

W programie zajęć

  • Lektura klasycznych i współczesnych tekstów filozoficznych
  • Dyskusje na ciekawe i aktualne tematy związane z filozofią
  • Możliwość udziału w Olimpiadzie Filozoficznej

Zajęcia prowadzi p. Jacek Michniowski

Chętni proszeni o kontakt z prowadzącym

Tematyka XXXVIII Olimpiady Filozoficznej
2025-02-19
grant na 20000 zł
2025-02-01

Nieodpłatna pomoc prawna

Lista jednostek nieodpłatnego poradnictwa, dostępnego dla mieszkańców Powiatu Radomszczańskiego, o której mowa w Ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej.

plik doc -Miejsca, gdzie w Powiecie Radomszczańskim udzielana jest nieodpłatna pomoc prawna Miejsca, gdzie w Powiecie Radomszczańskim udzielana jest nieodpłatna pomoc prawna
plik pdf - Lista jednostek nieodpłatnego poradnictwa Lista jednostek nieodpłatnego poradnictwa
2025-03-17
logo funduszu

11 marca 2025 r. uroczyste otwarcie "Eko - Laboratorium Biologicznego" w I LO w Radomsku.

Pracownia powstała w ramach konkursu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi "Nasze ekologiczne pracownie”.

Całkowity koszt zadania : 70 000 zł. Pozyskane środki z WFOŚ i GW w Łodzi – 60 000zł, wkład własny, środki z Powiatu Radomszczańskiego – 10 000zł. Pozyskane fundusze pozwoliły utworzyć nowoczesną, funkcjonalną , bogatą w pomoce dydaktyczne pracownię, dającą młodzieży atrakcyjne warunki nauczania, a nauczycielom komfortowe warunki pracy. W Eko- Laboratorium Biologicznym będą odbywać się zajęcia z biologii, w większości na poziomie rozszerzonym, zajęcia przygotowujące młodzież do konkursów i olimpiad, projektów ekologicznych. Przerobiono instalację elektryczną, wycyklinowano i pomalowano podłogę, wyremontowano i pomalowano ściany, odnowiono parapety. Zakupiono jednoosobowe stoliki, krzesła, szafy, biurko, komputer. Zakupiono m.in. sprzęt laboratoryjny, mikroskopy z możliwością podłączenia do komputera, lupy, modele biologiczne, zestawy mikroskopowych preparatów biologicznych, zestawy do badania właściwości powietrza, zanieczyszczenia i hałasu, badania gleby, model DNA, zestawy wskaźników do doświadczeń szkolnych i eksperymentów, fartuchy, stetoskopy uczniowskie, szkło laboratoryjne, mobilną szafę laboratoryjną mobiLab. Tablica kredowa została zastąpiona monitorem interaktywnym, dotykowym, który łączy w sobie funkcjonalność tablicy interaktywnej z  komputerem, projektorem i głośnikami. Prezentowanie na ekranie obrazy, pozwolą pokazać obiekty w bardzo dużej rozdzielczości. Na ścianach pracowni umieszczony został układ okresowy pierwiastków . W oknach pojawiły się nowe rolety. Na parapetach piękne kwiaty.

Beata Zając-Turlejska

2023-09-10
 logo Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej  w Łodzi

12 września uroczyste otwarcie ,,Eko- Centrum Geograficznego” w I LO w Radomsku.

Pracownia powstała w ramach konkursu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi "Nasze ekologiczne pracownie”.

Całkowity koszt zadania : 70 140 zł. Pozyskane środki z WFOŚ i GW w Łodzi - 59 940zł, wkład własny, środki z Powiatu Radomszczańskiego – 10 200zł.

Pozyskane fundusze pozwoliły utworzyć nowoczesną, funkcjonalną , bogatą w pomoce dydaktyczne pracownię, dającą młodzieży atrakcyjne warunki nauczania, a nauczycielom komfortowe warunki pracy.

W Eko-Centrum Geograficznym będą prowadzone zajęcia z przedmiotów przyrodniczych, w większości z geografii.

Przerobiono instalację elektryczną, wycyklinowano i pomalowano podłogę, wyremontowano i pomalowano ściany, odnowiono parapety. Zakupiono jednoosobowe stoliki, krzesła, szafy, biurko, komputer. Oprócz tradycyjnych pomocy dydaktycznych (mapy, globusy, plansze) zakupiono programy multimedialne. Tablica kredowa została zastąpiona monitorem interaktywnym, dotykowym, który łączy w sobie funkcjonalność tablicy interaktywnej z  komputerem, projektorem i głośnikami. Prezentowanie na ekranie mapy, plansze, filmy pozwolą pokazać obiekty w bardzo dużej rozdzielczości. Na ścianach pracowni zostały wyeksponowane ciekawostki z ekologii i geografii. W oknach pojawiły się nowe rolety. Na szafkach i parapetach rośliny.

Beata Zając-Turlejska

2021-10-02
plakat akcji - Czytam więc jestem

DYPLOMY, CERTYFIKATY, PODZIĘKOWANIA

Podziękowanie za wsparcie logistyczne 93 batalionulekkiej piechoty w Łasku
Certyfikat za udział w 6 edycji Sprzątamy Dla Polski
Podziękowania dla I LO za pomoc i serce okazane podopiecznym schroniska
Certyfikat udziału w premierach filmów o historii społeczności żydowskich
Dyplom za zajęcie II miejsca we współzawodnictwie Sportowym- dziewczęta
Dyplom za zajęcie II miejsca we współzawodnictwie Sportowym- chłopcy
Dyplom za zajęcie II miejsca - olimpiada wiedzy o wynalazczości
Podziękowanie za udział W Szlachetnej Paczce
Podziękowanie za zorganizowanie karmy i zbiórki pieniędzy
Dyplom dla ILO za zajęcie pierwszego miejsca w rywalizacji sportowej
Podziękowanie dla Pana Bogdana Węgrzyńskiego za wpieranie MOPS
Radomsko, 2025
wykonanie: button11©project

Strona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

ZGADZAM SIĘ